• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

آتش سوزی گسترده در پارک کوهستانی دراک شیراز پس از ۱۱ ساعت خاموش شد

  • 03 مرداد 1401 - 12:56
آتش سوزی گسترده در پارک کوهستانی دراک شیراز پس از ۱۱ ساعت خاموش شد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: حوالی ساعت ۱۱ شامگاه گذشته آتش سوزی در پارک کوهستانی دراک شیراز رخ داد که با تلاش حدود ۱۱ ساعته ۱۷۰ آتش نشان و داوطلب مردمی خاموش شد.

محمد هادی قانع روز دوشنبه در این باره  گفت: ۱۲ ایستگاه عملیاتی و بیش از ۱۲۰ نیروی آتش نشان از ساعت ۲۲ و ۵۴ دقیقه شب گذشته دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ در کنترل آتش سوزی گسترده پارک کوهستانی دراک بی وقفه تلاش کردند.

قانع در بیان جزئیات این حادثه اظهار داشت: آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت ۲۲و ۵۴ دقیقه شب دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ به دلیل سهل انگاری و بی توجهی عوامل انسانی از حوالی پارک کوهستانی دراک آغاز شد، بخش‌هایی از کوهستان را در برگرفت.

وی افزود: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان با تجهیزات کامل از ۱۲ ایستگاه در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای مهار آتش سوزی انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد:  بیش از ۱۲۰ نیروی آتش نشان و ۵۰ نیروی داوطلب بسیجی از ساعت ۲۳ شامگاه گذشته در محل حادثه مستقر و در جهت کنترل این آتش سوزی گسترده بی وقفه تلاش کردند.

قانع ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش در ارتفاعات و وزش باد، کار کنترل و مهار آتش برای نیروهای امدادی سخت شده بود، ولی تلاش بی وقفه آتش نشانان در ارتفاعات و مسیرهای صعب العبور کوهستان مهار کامل این آتش سوزی را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: تیم‌های امدادی با ادوات نفری و به صورت پیاده در جهت کنترل شعله‌های آتش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر آتش سوزی به طور کامل مهار و عملیات لکه گیری، جهت اطمینان از شعله ور نشدن مجدد آتش در یک عملیات پنج ساعته به انجام رسید.

ثبت دیدگاه