• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

استاندار فارس: حریم رودخانه رودبال تا پایان شهریور رفع تصرف شود

  • 02 مرداد 1401 - 12:25
استاندار فارس: حریم رودخانه رودبال تا پایان شهریور رفع تصرف شود

استاندار فارس، با اشاره به جاری شدن سیل در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان در این استان گفت: با توجه به گلایه برخی از ساکنان روستاهای این منطقه مبنی بر تصرف غیرقانونی حریم رودخانه، چنانچه این موضوع توسط کمیته کارشناسی به اثبات برسد، این حریم تا پایان شهریورماه امسال باید رفع تصرف شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زاده این استان در جمع خبرنگاران افزود: وقوع سیل در این مناطق به شکل غیر مترقبه پیش آمده و آب قابل توجه و حجیمی که از سمت شهرستان نی ریز به سمت شهرستان استهبان جریان یافت مشکلاتی را برای برخی شهروندان که در بستر رودخانه رودبال مشغول تفریح بودند ایجاد کرد.

وی ادامه داد: عمده افرادی که در اثر وقوع این سیل دچار خسارت و آسیب شدند اهل و ساکن دیگر شهرها و مناطق استان بودند که در کنار این رودخانه اسکان کرده بودند.

دکتر ایمانیه اظهار داشت: در اثر بروز این سیل تاکنون اجساد ۲۲ نفر پیدا شده و یک نفر دیگر نیز مفقود هستند که کار تجسس توسط ۵۵ گروه  امدادی و مردمی در حال انجام است.

استاندار فارس افزود: از فرمانداران خواسته شده که خانواده‌هایی که در اثر این سیل عزیزان خود را از دست داده‌اند و از لحاظ روحی دچار آسیب شده اند؛ مورد حمایت های لازم قرار گیرند.

در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز گذشته در ارتفاعات بین نی‌ریز و استهبان و طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مفقود شده است.
استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه