• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

بیش از ۴۰ درصد مردم در فارس مستاجرند

  • 01 مرداد 1401 - 18:02
بیش از ۴۰ درصد مردم در فارس مستاجرند

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس گفت: طی بررسی‌های انجام شده و گزارش راه و شهرسازی استان، بیش از ۴٠ درصد مردم فارس مستاجر هستند.

محسن ربانی‌زاده شنبه اول مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ٣۵ درصد از هزینه‌های خانوار را اجاره مسکن تشکیل می‌دهد، از ابلاغ و اجرای مصوبه سران قوا مبنی بر اعمال افزایش ٢۵ درصدی اجاره بهاء در کلانشهرها و ٢٠ درصد در شهرستان‌ها خبر داد.

ربانی‌زاده با اشاره به اهمیت بحث مسکن و اجاره بهای مسکن به ویژه در فصل جابه‌جایی، افزود: براساس این مصوبه که لازم الاجراست برای یکسال به صورت خودکار قراردادها تمدید شده و نیازی به مراجعه نیست، مگر در شرایط خاص.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس عنوان کرد: متاسفانه برخی مشاوران املاک به اجرای این مصوبه تمکین نمی‌کنند که با ورود و بررسی‌های انجام شده، اکثر بنگاههای املاک در شیراز مصوبه فوق را در واحد صنفی خود نصب کرده‌اند.

ربانی‌زاده همچنین عدم اجرای این مصوبه را تخلف اعلام و عنوان کرد: در کارگروه اقدام مشترک تصمیم گرفته شده که با اطلاع رسانی در سطح شهر و دفاتر املاک این مهم تحقق یابد.

او ادامه داد: در راستای اصلاحات انجام شده باید با تشریک مساعی و همکاری مجموعه دولت و بخش خصوصی، این موضوع مدیریت شود تا فشار بیشتری بر مردم وارد نشود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه وجود مشاورین املاک غیرمجاز، مدیریت امور را سخت می‌کند، گفت: در گام اول باید مشاورینی اجازه فعالیت داشته باشند که از مرجع مشخص، صلاحیت فعالیت را اخذ کرده باشند که این مهم در دستور کار ما قرار گرفته است.

ربانی‌زاده با بیان اینکه حق کمیسیون املاک نباید از نرخنامه ابلاغی بیشتر باشد، افزود: حوزه بانکی از سال قبل پرداخت بخشی از ودیعه مسکن در تهران تا سقف ١٠٠ میلیون، در مراکز استانها تا سقف ٧٠ میلیون تومان و در شهرستان‌ها تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی کرده است که شهروندان استان هم‌اینک امکان ثبت‌ درخواست دریافت این تسهیلات را در سایت راه و شهرسازی دارند.

ثبت دیدگاه