• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

آمار بیماران بستری فارس به ۴۰۰ نزدیک شد

  • 01 مرداد 1401 - 14:45
آمار بیماران بستری فارس به ۴۰۰ نزدیک شد

برپایه آخرین اطلاعات آماری وضعیت شیوع کرونا در فارس، تعداد افرادیکه به دلیل ابتلای به کرونا یا داشتن علائم مشکوک این بیماری در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند به ۴۰۰ نفر نزدیک شده است.

براساس آخرین اطلاعات آماری، طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح شنبه اول مرداد، ۸۳ بیمار جدید دارای علائم مشکوک یا مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان فارس پذیرش و بستری شده‌اند.

برابر این آمار، هم اکنون ۳۹۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این گزارش حاکیست که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان منجر به شناسایی ۶۳۵ هزار و ۷۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

طی این مدت خوشبختانه ۶۲۴ هزار و ۵۹۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته موردی از مرگ براثر کرونا در فارس ثبت نشده و شمار فوت شدگان همچنان هشت هزار و ۴۰ نفر است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۵۴ هزار و ۹۱۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۷۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۹۱۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۵۰ دُز نوبت سوم و ۴۷ هزار و ۳۸۰ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه