• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سهمیه آرد عشایر فارس ۱۰۰ تن افزایش یافت

  • 30 تیر 1401 - 16:41
سهمیه آرد عشایر فارس ۱۰۰ تن افزایش یافت

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به تأکید استاندار این استان بر حل مشکلات عشایر در شرایط کمبود منابع آبی و خشکسالی گفت: سهمیه آرد عشایر استان به میزان ۱۰۰ تن، مازاد بر سهمیه هزار و ۲۰۰ تن که از دو سال قبل تاکنون بوده افزایش پیدا کرد.

عبدالحمید کریمی پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با دستور استاندار فارس و همکاری مدیرکل غله استان از تیرماه امسال سهمیه آرد عشایر استان از یک هزار و ۲۰۰ تُن در ماه به یک هزار و ۳۰۰ تُن افزایش یافت.
وی با بیان اینکه اسکان عشایر یک امر کاملا اختیاری است و یکی از اهداف راه اندازی سایت اسکان عشایری خدمات رسانی مطلوب تر است افزود: امیدواریم بتوانیم اشتغال عشایر را با راه اندازی مجتمع های دامپروری در کنار حاشیه سایت های اسکان حل کنیم تا دغدغه عشایر در این خصوص نیز کم شود.
مدیر کل امور عشایر فارس تصریح کرد: خشکسالی های اخیر و نبود علوفه یکی از معضلاتی است که این روزها عشایر با آن مواجه هستند که بر اقتصاد عشایر نیز تاثیر گذاشته است، بنابراین تمام تلاش مجموعه اداره‌کل عشایر این است که بتوانیم با رایزنی‌های لازم در سطح استانی و ملی با اختیار گذاشتن تسهیلات کم بهره به این قشر مولد کمک کرده تا بحران خشکسالی را پشت سر بگذارند.

ثبت دیدگاه