• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

چهار هزار و ۴۶۶ خانوار در مناطق جنوبی فارس از خدمات گازرسانی برخوردار شدند

  • 28 تیر 1401 - 12:19
چهار هزار و ۴۶۶ خانوار در مناطق جنوبی فارس از خدمات گازرسانی برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با قدردانی از نگاه مثبت استاندار فارس در راستای محرومیت زدایی گفت:در روزهای اخیر ۴ هزار و ۴۶۶ خانوار در مناطق جنوبی فارس از خدمات گازرسانی برخوردار شدند و با تسهیلاتی که از سوی شرکت ملی گاز فراهم می شود،تلاش برای گازرسانی به سایر نقاط دورافتاده ادامه دارد.

 علی اکبر میدان شاهی روز سه‌شنبه در نشستی صمیمانه با کارکنان این شرکت ضمن ارائه گزارش مختصری از خدمات  گاز استان فارس  افزود: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استان فارس در قله است و برای خدمت‌رسانی به جامعه و به وِیژه اقشار محروم و کم برخوردار باید تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی مدونی را در دستور کار قرار داد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در تبیین شعار سال به عنوان نقشه راه فعالیت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال در نقشه راه این دستگاه خدمت رسان دارای جایگاه ویژه ای است، اظهار داشت: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توجه ویژه ای به حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته ایم و بر این اساس برای اولین بار در کشور تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مرکز مشترک نوآوری صنعت گاز  بین شرکت گاز استان و پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس به امضا رسیده است.

او از معافیت و بخشودگی هزینه انشعاب و گاز بها به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مطابق تکالیف قانونی برای اقشار ویژه در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: مطابق مصوبات قانونی طرح هایی برای حمایت از اقشار کمتر برخوردار جامعه تدوین شده است که در این راستا ۳۳۳ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۶۱ مددجوی سازمان بهزیستی به ترتیب با ۷۰۱ میلیون ریال و ۱۲۷ میلیون ریال از بیشترین بخشودگی ها در بخش هزینه انشعاب و گاز بها در بهار سال جاری برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در ادامه با تشریح برخی از برنامه هایش گفت: عملیات بهینه سازی مصرف انرژی ، هوشمند سازی و مقاوم سازی را به عنوان راهبردهای اصلی شرکت گاز استان فارس در عرصه خدمت‌رسانی برشمرد.

میدان شاهی با بیان اینکه عملیات حفظ و نگهداری شبکه نقش ارزنده ای در پیشگیری از هدررفت انرژِی دارد، اظهار داشت: با ترمیم نقص هایی که در شبکه گاز رسانی و تجهیزات وجود دارد به اهداف کلانی نظیر مصرف بهینه انرژِی، پاسداشت محیط زیست، ارتقا سلامت عمومی جامعه و پایداری جریان گاز در طول سال دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با تشریح گوشه ای از اقداماتی که برای پایداری شبکه گازرسانی استان انجام شده،گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه‌های موجود، توسعه شبکه‌های گازرسانی، احداث ایستگاه های جدید تقلیل فشار از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای پایداری جریان و توسعه شبکه گازرسانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تداوم گازرسانی به صنایع افزود: بهسازی و مقاوم سای تاسیسات گازرسانی با وجود تحریم های ظالمانه ای که بر ملت شریف ایران تحمیل شده دچار وقفه نگردیده و با استفاده از ظرفیت های داخلی به دنبال پایداری شبکه گازرسانی در سطح استان هستیم.

ثبت دیدگاه