• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

آزادسازی یک هکتار از حریم رودخانه قره آغاج در تنگ کارزین فارس

  • 28 تیر 1401 - 10:18
آزادسازی یک هکتار از حریم رودخانه قره آغاج در تنگ کارزین فارس

مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت:در سال جاری براساس اولویت های مختلف، عملیات آزادسازی بستر و حریم رودخانه قره آغاج  به طور جدی ادامه خواهد داشت و تاکنون یک هکتار از  بستر و حریم این رودخانه در محدوده تنگ کارزین رفع تصرف و آزاد شده است.

محمد رضا فتحی روز سه‌شنبه در این باره افزود: از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست می شود جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان در خصوص  موارد   واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها، انهار و مسیل ها قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به امور منابع آب شهرستان قیروکارزین برای مشخص شدن بستر و حریم  قانونی به صورت دقیق استعلام نمایند.

 مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین بیان داشت: به استناد تبصره ۳ و ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب هرگونه ایجاد باغ و ساخت و ساز در بستر و حرایم کمی و کیفی رودخانه ها ممنوع است و امور آب براساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارد نسبت به برخورد با متخلفان و قلع و قمع باغات ،اعیانی های ایجاد شده در حریم بستر رودخانه قره آغاج اقدام می نماید.

وی اظهار کرد: با دستور قضایی آزادسازی بستر و حریم رودخانه قره آغاج  در محدوده تنگ کارزین به میزان یک هکتار انجام و اعاده وضع به سابق شد. این اقدام ها در راستای اجرای قانون و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها و همچنین پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب های احتمالی انجام می شود.

مدیرامور منابع شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: این اقدام به طور دائم و به طور جدی در حال انجام است و این مدیریت برابر الزام های قانونی و طی نمودن مراحل قضایی اقدام به رفع تصرف در هر نقطه شهرستان می کند و در این راستا از زحمات نمایندگان دستگاه قضا و نیروی انتظامی تشکر و قدر دانی می نماید.

 قیروکارزین در فاصله ۲۱۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه