• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

افزایش چهاربرابری ورود گردشگران سلامت به فارس، ثبت یک رکورد و شاخص

  • 28 تیر 1401 - 8:16
افزایش چهاربرابری ورود گردشگران سلامت به فارس، ثبت یک رکورد و شاخص

معاون گردشگری استانداری فارس گفت:با توجه به قابلیت‌ها و زمینه‌های قابل توجه حوزه سلامت و با اتخاذ تدابیر لازم و مدیریت منسجم، اهداف و برنامه های پیش رو در این حوزه محقق شد و منجر به افزایش میانگین ۴۰۰ درصدی ورود گردشگران حوزه سلامت در سال جاری شد که نشان می دهد نتیجه اقدامات مثبت و مؤثر بوده است.

 محمد فرخ زاده روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی گردشگری سلامت استان فارس  اظهار کرد:یکی از راهبرد های اعلام شده توسط مدیریت استان برنامه ریزی در حوزه سلامت بر سه محور اقدامات پیشگیرانه، حوزه درمان و بخش صنعت زیر بنایی پزشکی قرار گرفته است و ضرورت دارد بر مبنای راهبرد معین، به اهداف توسعه گردشگری سلامت جامه عمل بپوشانیم.

رییس شورای عالی توسعه گردشگری استان فارس با بیان اینکه سودآوری و درآمد بسیار خوب گیاهان دارویی می تواند جایگزین خوبی برای کشت های آب بر باشد افزود: می توان از این ظرفیت به عنوان راهی برای رشد اقتصادی منحصر به فرد و ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ارزی بهره برد.

فرخ زاده ادامه داد: به همین دلیل توسعه کشت گیاهان دارویی در استان به عنوان یکی از مبانی توسعه و اولویت‌هاست.

وی بیان داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت و الگوی کاشت در مراحل اولیه بوده و انتظار این است با همت سازمان جهاد کشاورزی و همکاری محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان صنعت معدن و تجارت و شهرکهای صنعتی و توان ارزشمند بخش خصوصی یک اقدام همه جانبه انجام پذیرد.

معاون استاندار فارس گفت: علاوه بر بیمه رفع مشکل ارزی در ترمینال های داخلی و خارجی برای گردشگران خارجی از دیگر موضوعات مطروحه بود که رییس شورای هماهنگی بانک های استان قول مرتفع کردن آن تا پایان هفته را اعلام کردند.

فرخ زاده بر ضرورت و جدیت آموزش های لازم مختص تسهیل گران حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: مدیریت کارآمد و علمی در زمینه گردشگری سلامت نیازمند ارایه آموزش های تخصصی برای تسهیل گران سلامت و عوامل شاغل نظامی و غیر نظامی در زمینه اصول و آداب تشریفات، زبان خارجه و پروتکل های فرودگاهی در راستای تحقق و پیشبرد اهداف عالی گردشگری سلامت است.

ثبت دیدگاه