• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

رفع کابوس ۳۰ ساله سنگ ۴۰ تنی از سر اهالی روستای دشتک مرودشت فارس

  • 27 تیر 1401 - 12:44
رفع کابوس ۳۰ ساله سنگ ۴۰ تنی از سر اهالی روستای دشتک مرودشت فارس

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تخته سنگ حدودا ۴۰ تنی که ۳۰ سال به کابوس اهالی روستای دشتک شهرستان مرودشت تبدیل شده بود تخریب و حذف شد.

خلیل عبدالهی افزود: این تخته سنگ که در ارتفاعات مشرف به این روستا قرار داشت طی سال های اخیر بارها حرکت کرده و درست بالای سر روستا قرار گرفته بود.
او ادامه داد: اهالی روستا از ترس وجود این تخته سنگ آسایش نداشته و حتی در شبهای بارانی از ترس سقوط سنگ، نگهبانی می داده اند.
وی، در خصوص علت تاخیر در تخریب این سنگ نیز گفت: طی سال های اخیر مسئولان بنا به تقاضای اهالی روستا بارها در منطقه حضور یافته اما متعاقب آن اقدام عملی برای مهار و تخریب سنگ انجام نمی‌شد و به گفته اهالی روستا مسئولان به فقط به گرفتن عکس یادگاری با سنگ اکتفا کرده و دیگر خبری از آنها نمی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: سه شنبه هفته گذشته بازدیدی از این محل داشتیم که در آن بازدید قول تخریب سنگ را به مردم این روستا دادیم و امروز و با گذشتن کمتر از یک هفته عملیات تخریب سنگ با فرماندهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری انجام شد.

عبدالهی افزود: در ابتدا یک تیم عملیاتی متشکل از شرکت ملی حفاری زاگرس، پالایشگاه و نیروهای سپاه به محل اعزام شدند و تصمیم گرفته شد که با ایجاد سازه نگهبان و پایه بتونی، ضمن مهار این تخته سنگ بزرگ، نسبت به تخریب آن اقدام شود.
وی بیان کرد: قبل از آغاز عملیات تمام اهالی روستا و خانه‌های آنها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تا در صورت بروز حادثه احتمالی امکان جبران خسارت وجود داشته باشد.
شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

ثبت دیدگاه