• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

آموزش تیم‌های داوطلب نجات محلات شیراز آغاز شد

  • 26 تیر 1401 - 8:49
آموزش تیم‌های داوطلب نجات محلات شیراز آغاز شد

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن در ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار این کلانشهر با هدف تسریع در عملیات‌های امدادرسانی و پیشگیری از حوادث آغاز به کار کرد.

 محمدهادی قانع بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده طی چهار سال گذشته چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن را با شعار « داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» در ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شهر شیراز با هدف تسریع در عملیات‌های امدادرسانی و پیشگیری از حوادث آغاز به کار کرد.

به نقل از آتش نشانی شیراز، او با تاکید بر اینکه چهارمین دوره این جشنواره نهایی و تکمیل کننده تلاش‌های چهار ساله آتش نشانان شیراز در این زمینه است گفت: ما در سه دوره گذشته علاوه بر دنبال کردن  هدفمان در رسیدن به شهر ایمن تعداد زیادی از شهروندان را به عنوان آتش نشان داوطلب جذب و آموزش دادیم که در نقاط مختلف شهر شیراز سکونت دارند.

قانع ادامه داد: با شروع چهارمین جشنواره شهر ایمن ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شناسایی و تیم های داوطلب نجات  در محله خودشان دسته بندی و به عنوان یک تیم امداد و نجات که با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی نیز در ارتباط خواهند بود، نام گذاری شده‌اند.

 او عنوان کرد: تیم‌های نجات هر محله از ۱۴ آتش نشان داوطلب تشکیل و به صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش خواهند دید.

قانع اضافه کرد:  علاوه بر آموزش‌های حرفه‌ای، تجهیزات و ابزار مناسب در راستای پیشگیری و اقدام اولیه در برابر حوادث در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

او محوریت جشنواره شهر ایمن چهار را تشکیل گروههای داوطلب و تقویت آنها برای امدادرسانی، سازمان دهی و ارتقا ایمنی محلات با تجهیزات مناسب امدادی و اطفایی اعلام کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز بیان کرد: اولین دوره آموزشی سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ از تیم داوطلب نجات محله قبله در بلوار عدالت آغاز شد.

ثبت دیدگاه