• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اتباع افغانستانی و عراقی مستقر در فارس کارت هویت خود را تمدید کنند

  • 24 تیر 1401 - 8:35
اتباع افغانستانی و عراقی مستقر در فارس کارت هویت خود را تمدید کنند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: تمامی اتباع و مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش مرحله ۱۶ و اتباع عراقی دارای کارت هویت مرحله ۱۵ که در این استان حضور دارند نسبت به تمدید کارت‌های مذکور اقدام کنند.

بنا به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد علی خادم الرسول افزود: این اقدام با هدف قانونمند کردن اقامت و تردد دارندگان کارت آمایش و هویت انجام می شود و اتباع کشورهای مذکور می‌توانند ظرف سه ماه با مراجعه به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی نسبت به تمدید این کارت‌ها اقدام کنند.
وی ادامه داد: اتباع افغانستانی و عراقی که سال گذشته وقایع تولد، فوت، ازدواج و طلاق را در خانوار خود تجربه کرده‌ و تاکنون نسبت به اعلام آن اقدام نکرده‌اند می بایست قبل از اقدام نسبت به تمدید کارت آمایش سرپرست یا اعضای خانوار، موضوع را به دفاتر خدماتی اتباع خارجی اعلام کنند تا مراحل ثبت تغییرات در سامانه انجام شود.
خادم الرسول اظهار داشت: با توجه به اینکه کارت‌های صادره به محل سکونت اعلامی از طرف مشمولین طرح ارسال خواهد شد، لذا ضرورت دارد افراد هنگام ثبت نام طرح آمایش و هویت، آدرس محل سکونت و کدپستی خود را به طور دقیق و کامل درج کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: افراد مشمول طرح آمایش مرحله ۱۷ می بایست در مدت زمان تعیین شده به دفاتر خدماتی اتباع خارجی مربوطه مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه امکان تمدید کارت‌های مذکور وجود ندارد و برابر مقررات به عنوان تبعه غیرمجاز محسوب می شوند.
خادم الرسول افزود: اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش مرحله ۱۰ تا ۱۵ و اتباع عراقی دارای کارت هویت مرحله ۹ تا ۱۴ که به هر دلیل موفق نشده‌اند به شکل منظم در طرح‌های آمایش شرکت کنند نیز برای تعیین تکلیف و بررسی پرونده خود به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس واقع در بولوار مدرس شیراز جنب نیروگاه گازی  مراجعه کنند.

ثبت دیدگاه