• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

شیوع دوباره کرونا، آمار مراجعه به بیمارستان‌های لارستان را ۴ برابر کرد

  • 18 تیر 1401 - 18:05
شیوع دوباره کرونا، آمار مراجعه به بیمارستان‌های لارستان را ۴ برابر کرد

اگرچه تزریق منظم واکسن تا حدودی روند مبتلایان و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور را کنترل کرد و خبرهای مربوط به رنگ بندی کرونایی کاهش محسوسی یافته بود اما با افزایش چهار برابری آمار مراجعه به بیمارستان‌ها شاهد شیوع دوباره این بیماری در شهرهای جنوب فارس هستیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، شمار مبتلایان به کرونا و مرجعه کنندگان مشکوک به مراکز درمانی در مناطق زیر پوشش این دانشکده رو به افزایش است .

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها ظرف روزهای اخیر حدود چهار برابر افزایش یافته و احتمال ورود به موج جدید کرونایی با این شرایط تشدید کرده است.

حسن فزونی اظهار داشت: از ابتدای تیرماه امسال تاکنون  میزان شناسایی افراد مبتلا به کرونا در بیش از سه برابر و تعداد مراجعان مشکوک به مراکز درمانی هم بالای چهار برابر شده است.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده به ویژه در برخی مناطق از جمله بخش صحرای باغ خواستار توجه به رعایت اصول بهداشتی از جمله تزریق واکسن ، زدن ماسک و دوری از تجمع های غیر ضرور شد.

فزونی با اشاره به اینکه گونه جدید، ایمنی گریزی بیشتری دارد، افزود: نوع جدید ویروس کرونا موسوم به (BA.۵) می‌تواند در کسانی که پادتن ناشی از واکسن در بدنشان کاهش یافته به شدت گسترش یابد و موج تازه ای از این بیماری را ایجاد کند.

۱۲۰ هزار نفر هنوز دُز سوم واکسن تزریق نکرده اند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: نکته نگران کننده این است که در حوزه  تحت‌ پوشش دانشکده فقط ۴۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز سوم را دریافت کرده اند و بیش از ۱۲۰ هزار نفر دُز سوم را تزریق نکرده اند که این مساله می‌تواند منطقه ما را در معرض یک موج جدید از این بیماری قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که این جهش برخلاف اومیکرون، تمایل بیشتری به بافت ریه داشته و می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند و حتی تعداد فوتی ها را نیز بالا ببرد.

فزونی اضافه کرد: تزریق فقط دو دُز واکسن، ایمنی کافی در مقابل این واریانت ایجاد نمی‌کند، اما بر اساس بررسی های صورت گرفته تزریق دُز یادآور می‌تواند درصد قابل قبولی ایمنی ایجاد کند و اگر هم ابتلا اتفاق افتد علائم بسیار خفیف‌تر را رقم بزند.

وی یادآور شد: از همه مردم به ویژه کسانی که بیماری زمینه ای دارند یا در ارتباط با افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند، انتظار می رود در اسرع وقت  نسبه به تزریق دُز سوم و یا حتی چهارم واکسن خود اقدام کنند.

وی همچنین یادآور شد: کسانی که علائم بیماری زمینه ای دارند ، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن جواب تست، خود را تا بهبودی کامل قرنطینه  و از حضور در اجتماع  هم پرهیز کنند.

هم اینک وضعیت رنگ بندی چهار شهرستان لارستان، جویم، اوز و خنج در جنوب فارس زرد است و میزان مبتلایان و مراجعه کنندگان همچنان شیب صعودی دارد.

ثبت دیدگاه