• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی در علمی کاربردی فارس

  • 15 تیر 1401 - 16:19
آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی در علمی کاربردی فارس

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس اعلام کرد که ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

حبیب دانش‌منش چهارشنبه ۱۵ تیر با بیان اینکه ثبت نام ورودی مهرماه ۱۴۰۱، طی روزهای چهاردهم تا بیست و یکم تیر انجام می‌شود، به خبرنگاران گفت: ۲۱ مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح فارس در ۲۳۳ کد رشته محل کاردانی پذیرش خواهند داشت.

او افزود: از این ۲۳۳ کد رشته محل، تعداد ۸۹ کد رشته محل با ظرفیت پذیرش ۵۷۲۰ در گروه صنعت، تعداد۱۹ کد رشته محل با ظرفیت پذیرش ۱۲۴۰ در گروه کشاورزی، تعداد۹۲ کد رشته محل با ظرفیت پذیرش  ۶۳۸۰ در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و تعداد۳۳ کد رشته محل با ظرفیت پذیرش۲۳۵۵ مربوط به گروه فرهنگ و هنر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس خاطرنشان کرد: یکی از نکات مثبت تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی شهریه پایین این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها بوده و همچنین وام شهریه به مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای هر ترم  اختصاص یافته که می‌تواند تمام مبلغ شهریه را پوشش دهد.

دانش منش در ادامه عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد سرفصل های آموزشی ارائه شده در این دانشگاه به صورت عملی بوده که در کارگاه‌ها و سایر محیط ‌های کاری ارائه می‌شود.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی این دانشگاه در راستای رفع نیازهای شغلی جامعه که یکی از محاسن ویژه این دانشگاه نسبت به سایر موسسات آموزش عالی محسوب می‌شود، افزود: آموزش‌های علمی کاربردی به نحوی است که دانشجویان ضمن آموزش درجوار محیط کار بتوانند دانش و مهارت تخصصی لازم را کسب کنند. 

دانش منش اضافه کرد: در این راستا دانشگاه بر اساس اهداف مندرج در اساسنامه خود تلاش کرده که ضمن ایجاد شرایط آموزش مهارتی شغل محور،دکارآفرین و مورد نیازجامعه، با ایجاد مراکزنوآوری در جوار مراکزآموزشی برای کمک به کارآفرینی واشتغال دانش آموختگان نیز کمک کند. 

او خاطرنشان کرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی از لحاظ ساختاری به دانشگاه‌های نسل سوم نزدیک‌تر بوده و در اشتغال و کارآفرینی جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس اضافه کرد متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس به نشانی : fa.uast.ac.ir مراجعه و یا با مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه به شماره ۰۹۹۶۲۱۷۰۸۱۰ تماس بگیرند.

ثبت دیدگاه