• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

حضور متفاوت دانش‌آموز اهل خرمبید فارس در کنکور

  • 12 تیر 1401 - 8:25
حضور متفاوت دانش‌آموز اهل خرمبید فارس در کنکور

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس روز شنبه تصویری از یک دانش‌آموز اهل خرمبید استان فارس در کنکور امسال را همراه با توضیحاتی در اختیار رسانه‌ها قرار داد که گویای حضور متفاوت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها است.

در این گزارش آمده است: سید حسین حسینی متولد ۱۳۸۲ و دانش‌آموز دبیرستان تربیت شهرستان خرمبید استان فارس در رشته ادبیات و علوم انسانی  هست.
این دانش آموز اهل خرمبید استان فارس دارای مشکل معلولیت جسمی است به نحوی که استخوان های بدنش غضروف هستند و توان حرکت جسمی را ندارد.
بر اساس این گزارش، حسینی از نظر ذهنی هیچ مشکلی ندارد و با وجود شرایط جسمی متفاوت نسبت به سایر دانش آموزان، تمام دوران ۱۲ ساله تحصیلش را در مدرسه عادی سپری کرده است.
به گفته مدیران و معلمان مدارس مختلفی که حسینی در آنها تحصیل کرده است وی یکی از دانش آموزان متوسط و گاها ممتاز در مدارس بود به نحوی که به گفته معلمانش همیشه نسبت به سایر همکلاسی هایش یک قدم جلوتر بود و در ارزشیابی های کلاسی جزء نفرات برتر کلاس بود.
این گزارش می‌افزاید:‌ این دانش آموز اهل خرمبید استان فارس پس از گذشت دوازده سال از شروع به تحصیلش، به مرحله کنکور سراسری رسید و با شرکت دراین آزمون به همه نشان داد که خواستن، توانستن است.
شهرستان خرم‌بید به مرکزیت شهر صفاشهر در فاصله ۱۹۳ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در استان فارس با حضور ۶۳هزار و۴۵۲ داوطلب در مدت چهار روز برگزار شد. این آزمون همزمان با سراسر کشور، روز چهارشنبه ۸تیرماه ۱۴۰۱ در استان فارس آغاز شد و تا روز شنبه ۱۱تیرماه ادامه داشت. 

ثبت دیدگاه