• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

۱۴ هزار نفر از اهالی صحرای باغ لارستان از گاز طبیعی برخوردار شدند

  • 11 تیر 1401 - 18:12
۱۴ هزار نفر از اهالی صحرای باغ لارستان از گاز طبیعی برخوردار شدند

طرح گاز رسانی به عماد شهر مرکز بخش صحرای باغ لارستان فارس و ۱۴ روستای تابعه آن که یکی از مصوبات سفر هیات دولت سیزدهم به استان فارس بود شنبه با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار فارس در آیین افتتاح این طرح گفت: رویکرد و سیاست اصلی دولت سیزدهم حرکت در مسیر عدالت اجتماعی و خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم است.

وی بیان کرد که بر اساس بررسی های انجام شده مشکلات و ظرفیت ها و نارسایی های هر منطقه و شهرستان های ۳۷ گانه در استان فارس احصا شده که بر اساس آن مشکل کمبود آب آشامیدنی، ضعف و افت شدید منابع آبی، نا ایمن بودن راه ها و جاده های بین شهری و ضعف زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان و سلامت چالش های مهم شهرها و مناطق جنوبی فارس محسوب می شود.

وی یادآور شد: این مناطق جنوب فارس ظرفیت ها و داشته های ارزشمندی هم دارند از جمله وجود خیرین و نیک اندیشان و نیروی انسانی با سخاوت و نیروهای با دانش و نخبه و متدین که می توان با تکیه بر روی همین وجوه برجسته و مثبت منطقه سعی در رفع تنگناها و مشکلات کرد.

دولت خدمت به مردم را وظیفه و رسالت ذاتی خود می داند و بدون مشارکت و همراهی مردم اهداف و اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و اقتصادی نیز ممکن نخواهد بود.

وی گازرسانی به شهرها و مناطق روستایی را یک نیاز زیربنایی و زیرساختی برای مردم دانست و گفت: باید همه شهرها و و روستاهای دارای شرایط در جنوب فارس از گاز طبیعی برخوردار شوند.

ایمانیه یادآور شد: در حوزه آبرسانی و رفع چالش کمبود آبی در لارستان و دیگر مناطق جنوب فارس از همه ظرفیت های قانونی در سطح ملی و روش های گوناگون برای حل این دغدغه جدی مردم این مناطق بهره خواهیم برد.

بهره مندی ۱۴ هزار نفر در بخش صحرای باغ از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس نیز گفت: با افتتاح این طرح بیش از ۱۴ هزار نفر در بخش صحرای باغ و روستاهای تابعه با اجرای این طرح برخوردار گاز طبیعی شدند. 

علی اکبر میدان شاهی تصریح کرد: بر اساس آخرین برآوردها رقمی افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم گازرسانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر عمادشهرمرکز بخش صحرای باغ، ۱۴ روستای تابعه شامل، دیده بان، کردشیر، گاوبست، آبکوهی، تل کشی، کارگاه، باغ، کشکویه، ده میان، خلور، دشتی، زروان، حسین آباد و هرمود از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس یادآور شد:  این طرح شامل ۳۱۷ کیلومتر شبکه گاز رسانی، ایجاد یک ایستگاه تنظیم فشار است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح گاز رسانی به بخش صحرای باغ از سال ۹۶ آغاز شده بود که در سفر مهرماه ۱۴۰۰هیات دولت به استان فارس و بنا به ضرورت واهمیت آن در دستور ویژه برای تامین و تزریق اعتبار و شتاب بخشی مراحل اجرای آن قرار گرفته بود.

هم اینک از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان  ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده اند و یا در حال گازرسانی هستند و۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.

بخش صحرای باغ که از جمعیتی حدود ۱۴ هزار نفر، ۱۴ روستا و هشت آبادی برخوردار بوده در ۹۵ کیلومتری شهر لار واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

دولت مردمی سیزدهم پای کار است

نماینده مردم شهرستان های پنج گانه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دولت سیزدهم و مجموعه مدیریت اجرایی در استان فارس با تمام توان و با دلسوزی و کار جهادی مشغول خدمت به مردم است.

حسین حسین زاده تصریح کرد: نمود عینی این تلاش ها در اجرای پروژه های مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و ورزشی در روستاها و بخش های مختلف مناطق جنوبی فارس به وضوح پیدا است.

ثبت دیدگاه