• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

۱۲ گروه امدادی از فارس راهی مناطق زلزله‌زده هرمزگان شد

  • 11 تیر 1401 - 14:10
۱۲ گروه امدادی از فارس راهی مناطق زلزله‌زده هرمزگان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: در پی وقوع زلزله در بندر خمیر، ۱۲ تیم امدادی در قالب ۳۹ نفر، ۹دستگاه خودرو سبک و سنگین و خودرو شاسی بلند به استان هرمزگان اعزام شده است.

خلیل عبداللهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنا به  درخواست ستاد بحران استان هرمزگان برای کمک به مناطق زلزله‌زده این استان، دوازده تیم امدادی در قالب ۳۹ نفر، ۹دستگاه خودرو سبک و سنگین و خودرو شاسی بلند به استان هرمزگان اعزام شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: همچنین یک تیم سگ زنده‌یاب و جستجوگر،۱۶۲ تخته چادر گروهی، ۱۱۸بسته غذایی ۴۸ ساعته  به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی تا کنون پنج کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشته است،در پی این حادثه معاون اول رئیس جمهور به استاندار دستور داد تمام امکانات را برای کمک به زلزله زدگان بکارگیرد.
به گزارش گروه استانهای ایرنا، طبق آخرین اخبار از ساعت ۲:۲ بامداد شنبه تا ساعت  ۹:۱۴ ، بندر خمیر و مناطق اطراف آن ۳۳ بار لرزیده است که بزرگی ۲ زلزله ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر بوده بطوریکه موجب وحشت مردم مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس شده و مردم را به خیابان ها و بوستانهای شهر کشانده است.
پس از وقوع این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات لازم در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند.

ثبت دیدگاه