• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

پروازهای فرودگاه بین‌المللی لارستان افزایش یافت

  • 08 تیر 1401 - 16:28
پروازهای فرودگاه بین‌المللی لارستان افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان فارس گفت: مسیرهای پروازی این فرودگاه که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعمیرات باند فرودگاهی دبی کاهش یافته بود، مجدد با تلاش و رایزنی مسئولان شهرستان و بر اساس برنامه‌ پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی لار ، دوباره افزایش یافت.

 امین الله صولتی روز چهارشنبه با بیان اینکه ایجاد مسیرهای پروازی دبی – لار – دبی با انجام ۲ روز در هفته با پیگیری های مستمر از سوی دو شرکت ایران ایر و قشم ایر افزایش یافت افزود:  هم اینک پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان ۲۲ پرواز در هفته در مسیر های داخلی و خارجی توسط شرکتهای هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر و فلای دبی انجام می شود.

صولتی با اشاره به مسیرهای جدید پروازی از این فرودگاه تصریح کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان در مسیرهای دبی ،کویت، قطر، شارجه و تهران از سوی ایرلاین های فلای دبی، ایران ایر، قشم ایر، کیش ایر و العربیه انجام می شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که بعد از شیوع ویروس کرونا در صنعت هوایی کشور ایجاد شد، افزود: صنعت هوانوردی جهان نخستین و از مهمترین حوزه هایی بود که بیشترین زیان را از این ویروس بُرد و این امر باعث فروکش کردن و کاهش محسوس پروازهای داخلی و عبوری از آسمان ایران شد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله بزرگ حدود ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود.

فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی به مقصد دوبی، کویت، قطر و شارجه و نزدیک به ۲۰ درصد از پروازهای داخلی، یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است و با استفاده از سایت رادار RCAG، پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در بر می گیرد.

ثبت دیدگاه