• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

یک پروژه درمانی پس از ۱۹ سال توقف در گراش فعال شد

  • 07 تیر 1401 - 16:35
یک پروژه درمانی پس از ۱۹ سال توقف در گراش فعال شد

ساختمان نیمه کاره آموزش و پژوهش مربوط به دانشکده علوم پزشکی گراش فارس، پروژه ای که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود پس از ۱۹ سال توقف و رکود، با کمک دولت و وزارت بهداشت و یک خیر گراشی فعال شد.

به گزارش ایرنا، باز هم ردپای خیرین در کارهای های عام المنفعه و بویژه پروژه های مربوط به حوزه سلامت در شهرستان گراش فارس نمایان شد و این بار یکی دیگر از نیکوکاران این شهر با پرداخت و تقبل هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال در ساخت و اجرای یک طرح درمانی که حدود دو دهه از ساخت آن می گذرد و تاکنون به دلیل کمبود اعتبار راکد و نیمه کاره رها شده بود، سهیم شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: این طرح درمانی هم اینک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدجواد یحیایی اظهار داشت: برای تکمیل و اتمام این طرح نیمه کاره رقمی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است که ۱۲۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت بهداشت و ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر نیز از سوی یکی از نیکوکاران گراشی تامین و پروژه هم اینک پس از دو دهه راکد به چرخه فعالیت بازگشته است.

یحیایی با قدردانی از همراهی و تعامل خیرین همیشه همراه، مجمع خیرین سلامت گراش و مدیر عامل این مجمع با دانشکده علوم پزشکی گفت : در تاریخ ٢٨ خرداد تفاهم نامه داخلی توسط مدیرعامل مجمع خیرین،  نماینده خیر و رییس دانشکده علوم پزشکی گراش برای تامین هزینه لازم از سوی خیر به امضا رسید.

او بیان کرد: مساحت زیربای این پروژه درمانی افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ متر است که بر اساس تفاهم نامه،  ۶٠ درصد هزینه یعنی معادل ١٨ میلیارد تومان توسط خیّر و ۴٠ درصد آن یعنی ١٢ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت تامین شده است.

 وی افزود: ساختمان نیمه کاره آموزش و پژوهش دانشکده علوم پزشکی گراش، شامل  بخش های آموزشیی اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، مرکز تحقیقات، علوم تشریح و فیزیولوژی و آزمایشگاه مرکزی است که با تامین اعتبار ظرف مدت ١٨ ماه تکمیل و به بهره داری کامل می رسد.

تاکنون میلیارد ها تومان از سوی خیرین گراشی در ساخت و تجهیز پروژه های مربوط به حوزه سلامت و ارتقای سطح کیفی خدمات درسطح مراکز درمانی و به ویژه بیمارستان امیرالمونین علی (ع) گراش هزینه شده است.

نیک اندیشان و خیرین در شهرهای جنوبی فارس همواره و در همه فراز و فرودها و سختی ها و دشواری های اقتصادی و در این شرایط محدودیت های منابع مالی همراه مردم و دولتمردان و دستگاه های مختلف اجرایی برای گره گشایی از مشکلات مردم و رونق و آبادانی این منطقه هستند.

نقش و ردپای خیرین منطقه جنوب فارس در هر عرصه و صحنه ای که ضرورت حمایت و پشتیبانی های مردمی وجود داشته به وضوح پیدا است؛ البته حوزه درمان و سلامت یکی از صحنه ها و بخش های مورد توجه و اهتمام جدی برای ورود خیرین و پشتبانی آنها در این خطه از کشورمان و به ویژه شهرستان گراش بوده است.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

ثبت دیدگاه