• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

بیمارستان گراش فارس به دستگاه پیشرفته تصویر برداری و سی تی اسکن مجهز گردید

  • 31 خرداد 1401 - 14:30
بیمارستان گراش فارس به دستگاه پیشرفته تصویر برداری و سی تی اسکن مجهز گردید

دستگاه سی تی اسکن ٢۵۶ اسلایس یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه سی تی اسکن در دنیا امروز سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ وارد بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش در استان فارس شد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی گراش روز سه شنبه در این زمینه گفت: این دستگاه سی تی اسکن با پیگیری های نماینده مردم شهرستان های لار، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، مسئولان استانی و محلی و با حمایت خیرین و منابع دولتی خریداری و تامین شد.

 محمد جواد یحیایی افزود: این دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس ساخت شرکت زیمنس است که امروز خریداری و وارد مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان علی (ع) گراش شد.

یحیایی با اشاره به قیمت و فرآیند خرید این دستگاه پیشرفته، گفت: ارزش ریالی آن هم اینک به نرخ ارز آزاد افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال است که با حمایت خیرین، وزارت بهداشت و منابع ارزی دولتی خریداری شده است.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی گراش اظهار داشت: این دستگاه که به دیگر دستگاه های فوق پیشرفته بیمارستان گراش اضافه شده دارای دقت فوق العاده بالاست و از این نوع دستگاه و با ویژگی خاص آن در جنوب به تعداد بسیار معدودی وجود دارد.

او با قدردانی از حمایت خیرین و مجموعه وزارت بهداشت در تامین هزینه های این دستگاه گفت: مرحوم حاج حسن سراجی برای تهیه و خرید این دستگاه بخش زیادی از هزینه آن را تامین کرد و خیرین دیگر نیز برای تامین و خرید این دستگاه را ترغیب کرد که امروز شاهد چنین تحولی بزرگی در منطقه هستیم.

علی اصغر خالقی ، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش هم گفت: خرید این دستگاه فوق پیشرفته و تجهیز بیمارستان گراش به این دستگاه  افتخاری دیگر در حوزه سلامت شهرستان است.

 وی ادامه داد: تنها دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس با قابلیت های منحصر بفرد که مزین به همت خیرین و تلاش مسئولان است در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش به دیگر تجهیزات فوق پیشرفته پیوست و این اتفاق ارزشمند را باید به مردم به سخاوتمند گراش تبریک گفت.

وی افزود: نصب و راه اندازی این دستگاه در گراش باعث می‌شود که بتوانیم خدمات بسیار خوبی به تمام بیماران منطقه و استان های همجوار ارائه کنیم و بخش مهمی از لیست انتظار بیمارانی که برای تشخیص و درمان به مراکز مجهز به این دستگاه مراجعه می کنند را کاهش داد.

دکتر خالقی افزود: با راه اندازی این دستگاه فوق پیشرفته با توجه به قابلیت بالا و سرعت و دقتی که دارد، خدمات فوق العاده ای  در زمینه بیماری قلبی عروقی، بیماری های مغزی، همچون سکته ها و تشخیص زودهنگام آنها و همچنین در موارد دیگر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان ها به مردم جنوب کشور و استان های همجوار ارائه می کنیم.

خیرین و نیک اندیشان گراش پیش تر نیز اقدام به خرید تجهیزات پیشرفته درمانی برای بیمارستان این شهر کردند، در اسفندماه سال ۹۹دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) این شهرستان با همت دو نیکوکار نصب شد که هزینه خرید ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار یورویی آن را ۲ نیکوکار پرداختند.

نیک اندیشان و خیرین در شهرهای جنوبی فارس همواره و در همه فراز و فرودها و سختی ها و دشواری های اقتصادی و در این شرایط محدودیت های منابع مالی همراه مردم و دولتمردان و دستگاه های مختلف اجرایی برای گره گشایی از مشکلات مردم و رونق و آبادانی این منطقه هستند.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

ثبت دیدگاه