• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

شیراز نیاز به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دارد

  • 31 خرداد 1401 - 12:29
شیراز نیاز به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر شیراز نیاز به دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی دیگر برای ارائه خدمات با کیفیت دارد،به اجرایی شدن عملیات ساخت بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده از ماه های آینده ساخت بیمارستان نمازی (۲) نیز آغاز می شود.

دکتر سید وحید حسینی روز سه‌شنبه در جمع استادان  گروه جراحی با بیان اینکه هشت رشته فوق تخصصی و فلوشیپ جراحی، هشت مرکز تحقیقاتی و چهار مجله گروه جراحی در دانشگاه وجود دارد؛ حضور استادان  بنام و مطرح ملی و بین المللی در رشته های سرطان، پیوند، قلب، اطفال و کولورکتال در مجموعه دانشگاه را موجب مرجعیت در سطوح علمی عنوان کرد.

دکتر حسینی با تاکید بر حمایت ویژه مجموعه دانشگاه از گروه های مختلف آموزشی، تقویت سیستم تمام وقتی اساتید را یکی از محورهای اصلی دانشگاه در پیشبرد اهداف آموزشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دعوت از اساتید این رشته به تقویت عرصه های آموزشی و رفع آسیب های وارد شده به سیستم آموزشی در دوران کرونا، نقش آموزش را در ترسیم سیمای سلامت آینده کشور، تاثیرگذار خواند.

همچنین اساتید گروه جراحی دانشگاه دغدغه ها و چالش های خود را با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان گذاشتند و در این زمینه هم اندیشی صورت گرفت.

نقش اثرگذار گروه‌های آموزشی در پرورش دانش آموختگان توانمند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در نشست هم اندیشی با اساتید گروه بیهوشی دانشگاه نیز بر نقش اثرگذار اساتید و پزشکان در پرورش دانش آموختگان توانمند تاکید کرد.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعه بیماران سایر استان های کشور و حجم بالای خدمات پزشکان در شیراز، بر پیگیری برای افزایش زیرساخت ها و امکانات مراکز ارائه خدمات سلامت تاکید کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت استان فارس با بیان اینکه دوران کرونا با آسیب به سیستم آموزشی در سراسر دنیا همراه بود، از اساتید این گروه آموزشی خواست تا در این زمینه با همت مضاعف اقدام کرده و این آسیب جبران شود.

دکتر حسینی با بیان محدودیت های منابع مالی موجود تاکید کرد: مشکلات و مسایل موجود نباید مانع از رشد و پیشرفت در حوزه سلامت شود.

در این نشست که صبح امروز، سی و یکم خرداد ۱۴۰۱ در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز برگزار شد، اعضای این گروه آموزشی مسایل و چالش های خود را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان گذاشته و پیرامون راهکارهای رفع موارد مطرح شده، تبادل نظر شد.

ثبت دیدگاه