• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

نذر رهایی باعث آزادی شماری از زندانیان در فارس شد

  • 30 خرداد 1401 - 10:22
نذر رهایی باعث آزادی شماری از زندانیان در فارس شد

مدیرکل زندان های فارس اعلام کرد: در نهمین مرحله از طرح نذر رهایی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، تعدادی زندانی زن و مرد از سال گذشته تاکنون آزاد شدند.

 اسحاق ابراهیمی روز دوشنبه با بیان اینکه  درراستای اهداف ستاد دیه دو مقوله در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها با جدیت دنبال شده است افزود:  مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال با همت خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دراستان فارس  جذب گردید.

وی ادامه داد: ستاد دیه با استفاده از تمامی منابع از جمله گذشت شاکی، اعسار، نقدینگی زندانیان، تسهیلات بانک های عامل، کمک بلاعوض ستاد دیه و… موفق به آزادی تعداد ۴۷۴ نفر از زندانیان استان شده است.

ابراهیمی با اظهار اینکه در سال جاری نیز با استفاده از ظرفیت های موجود، ۶۹ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال جذب شد، افزود: با تحقق این امر ۶۲ نفراز زندانیان از زندان های استان آزاد شده اند.

۴۸ زن زندانی آزاد شدند 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس تاکید کرد:  طی ۱۸ ماه گذشته، تفاهم نامه همکاری با استان مقدس رضوی برای آزادسازی زنان و مادران معسر زندانی منعقد شدو مبلغ  ۲۰ میلیارد ریال کمک و ۷۰ میلیارد ریال اخذ گذشت از شکات انجام و زمینه آزادی ۴۸ زندانی زن فراهم شده است.

وی ادامه داد: باکمک بسیج مستضعفین طی ۹ مرحله با رایزنی با شکات پرونده ها و پیشگیری از ورود تعداد قابل توجهی از افراد بدهکار به زندان ها و اختصاص بسته های معیشتی، مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشارکت در آزادی زندانیان معسر و ناتوان از پرداخت دین، خدمات قابل توجهی به زندانیان و خانواده های آنان ارائه شده است.

ابراهیمی گفت: کمک گروه های جهادی مشاوران حقوقی، پزشکان و دندانپزشکان، کمک ۶میلیارد ریالی کارکنان بانک رفاه، کمک ۲۰ میلیارد ریالی خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور، کمک یک میلیارد ریالی هیات های مذهبی در قالب هر هیات آزادی یک زندانی در ماه محرم و صفراز دیگر اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه استان بوده است.

وی افزود: همچنین در پویش هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی و کمک موسسه بیرق حسینی طی دو مرحله ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  و در پویش خورشید خانه با همکاری امور بانوان فرمانداری شیراز نیز مبلغ ۳میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمدجمع آوری شد.

ابراهیمی بیان داشت: پویش هرمسجد آزادی یک زندانی، پویش ماه مهر با کمک دانشگاه فرهنگ و هنر در قالب راه اندازی نمایشگاه عکاسی، کمک دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی فارس، دانشگاه های صنعتی  و علوم پزشکی شیراز و… از دیگر کمک هایی است که به ستاد دیه استان شده است.

۱۶ درصد از آمار زندانیان آزاد شده در سطح کشورمربوط به فارس است   

فرمانده سپاه فجر فارس هم با بیان اینکه ۱۶ درصد از آمار آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در سطح کشور متعلق به استان فارس است،گفت: در نهمین مرحله از طرح نذر رهایی ۱۲۳ نفر زندانی به جمع خانواده هایشان بازخواهند گشت.

سردار یداله بوعلی در آئین طرح نذر رهایی با تجلیل از نقش فعال و درخشان خیرین و بسیجیان در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، افزود: نذر رهایی یک طرح شاخص و الگویی در سطح کشور است و علاوه بر آثار مثبت فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم در پی خواهد داشت.

وی گفت: در مجموع ۱۶۱۶ زندانی با اجرای طرح نذر رهایی از زندان آزاد شده اند که این طرح با همکاری و تلاش دادگستری، ستاد دیه، اداره کل زندان ها، سپاه فجر، خیرین و بسیجیان استان فارس اجرا شده است.

ثبت دیدگاه