• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت محور لار- بندرعباس -بستک آغاز شد

  • 29 خرداد 1401 - 14:43
اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت محور لار- بندرعباس -بستک آغاز شد

فرماندار ویژه لارستان گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از محور ترانزیتی لار- جهرم – بندرعباس و لار- بستک آغاز شده است و تلاش برای ایمن سازی و رفع این نقاط حادثه خیز از اولویت های مهم این شهرستان خواهد بود.

داریوش دهقان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح روکش آسفالت این محور رقمی افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: هم اینک طرح روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از سمت لار- جهرم، ۱۰ کیلومتر لار- بندرعباس و ۱۰ کیلومتر لار به سمت بستک در حال اجراست که تا هفته دولت نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی طول کل مسیر لار- بستک در استان هرمزگان را ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۶۷ کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان لارستان واقع شده است.

دهقان بیان کرد: بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی حدود ٢٠۴ کیلومتر از طرح احداث باند دوم محورترانزیتی لار- – بندرعباس در حوزه لارستان قرار دارد که تاکنون احداث باند دوم این مسیر به طول ٣٢ کیلومتر به اتمام رسیده است .

فرماندار لارستان گفت:جاده ترانزیتی شیراز- جهرم- جویم- لارستان- بندرعباس یک محور استراتژیک و راه ارتباطی مرکز کشور با بنادر و جزایر جنوبی است و تنه یک جاده بین استانی نیست.

دهقان یادآور شد: در این محور و به طور میانگین با توجه به آمارهای اعلام شده در هر ماه شاهد تصادفات و داغدار شدن بسیاری از مردم و خانواده‌ها هستیم و در ۲ سال گذشته تاکنون ۱۲۰ نفر در این جاده کشته شدند.

 وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه حوزه استحفاظی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، همین محور جهرم-لار-بندرعباس است، افزود: در سال جاری چندین مکاتبه و ملاقات هایی با مسوولان و مقامات دولتی و در سطح استانی و ملی از جمله وزارت راه و شهرسازی به‌ منظور اهتمام ویژه و توجه بیشتر انان به این طرح مهم از سوی نماینده مردم، استاندار فارس ، فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام‌شده است.

محور لار – جهرم- بندرعباس کوتاه‌ ترین ، بهترین و در صورت بهره برداری و تکمیل چهارخطه شدن آن مناسب ترین مسیر برای دسترسی به بندرهای جنوبی و جزایر قشم و کیش و مسیری امن برای تردد حجم انبوه خودروهای سنگین حامل مواد سوختی به سمت مناطق جنوب خواهد بود.

به گفته مسئولان و براساس آمارهای روزانه، از بندرعباس در روز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تریلی حامل سوخت و مواد غذایی به سمت استان فارس و مرکز کشور بارگیری می‌شود یعنی در هر ساعت حدود ۲۰ تریلی بارگیری و در این مسیر تردد می‌کنند.

تبادلات تجاری و بازرگانی میان مردم لارستان و سایر شهرهای جنوبی فارس با بندرها و مناطق جنوبی از جمله هرمزگان، عسلویه و قشم موجب شده که تردد زیادی در این محورترانزیتی صورت بگیرد و شاهد بار سنگین ترافیک در این مسیر باشیم که بدون شک ارتقای محور و ایمن سازی این جاده از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

ثبت دیدگاه