• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

معاون استاندار فارس: دریافت ورودی در روستاهای گردشگری بدون مجوز ممنوع است

  • 27 خرداد 1401 - 8:29
معاون استاندار فارس: دریافت ورودی در روستاهای گردشگری بدون مجوز ممنوع است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: گرفتن هر نوع وجه به عنوان ورودی در روستاهای هدف گردشگری باید با مصوبه شوراهای اسلامی روستا و تأیید بخشداری و کمیسیون تطبیق و تایید نهایی فرمانداری‌های استان باشد.

 محمد فرخ زاده روز پنجشنبه با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر  گرفتن وجوه نامتعارف در ورودی برخی روستاهای هدف گردشگری و همچنین باغ‌های شخصی واقع شده در  مناطق گردشگری فارس ، عنوان کرد: این گونه اقدامات بدون مجوز و بدون حساب و کتاب به معضلی برای گردشگری استان تبدیل و موجب اعتراض همگانی می شود و دارای آثار منفی برای وجهه گردشگری استان شده است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر لزوم بررسی و برخورد با این مسئله اظهار کرد: میراث فرهنگی، دفتر روستایی استانداری، فرمانداری ها، پلیس امنیت و اطلاعات، پلیس اماکن، سازمان بازرسی و قوه قضاییه ضمن هماهنگی به این مبحث که نارضایتی‌های متعددی در پی داشته  ورود جدی نموده و با متخلفین مطابق قانون رفتار می کنند.

معاون گردشگری استاندار فارس همچنین از گردشگران خواست در صورت مشاهده چنین مواردی، این اقدامات غیر قانونی را به فرمانداری‌ها و از طریق  شماره سامانه مردمی دولت (۱۱۱) به دفتر بازرسی استانداری فارس گزارش دهند.

جمع آوری پسماندهای تخریب ساخت‌ وسازهای غیر مجاز حاشیه رودخانه‌های منطقه هماشهر و شش پیر در اسرع وقت


 فرخ زاده همچنین در بازدید از منطقه هماشهر در شهرستان سپیدان با اشاره به وجود امکانات، پتانسیل‌ها و تاسیسات گردشگری عنوان کرد: علاوه بر ساختارهای موجود، چندین مجموعه از باغات نیز در این منطقه در حال گرفتن مجوز برای راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری مجاز هستند که یکی از آنها مرکزی با طرح نوآورانه و تشکیل تعاونی و سهامی بوده و تعداد بیشتری از متقاضیان را با هزینه کمتر منتفع خواهد کرد.

معاون استاندار فارس در این سفر همچنین در بازدیدی از منطقه شش‌پیر سپیدان خواستار رسیدگی فوری به وضعیت اسفناک سرچشمه از لحاظ سیما و منظر، مناسب سازی و نظافت آن با محوریت بخشداری و توسط آب منطقه ای شد و همچنین به بررسی بعضی اختلافات بین چند روستا از جمله شش‌پیر، برشنه و… پرداخت.

وی در خصوص این موضوع عنوان کرد: مقرر شد جلسه‌ای با حضور شکات در فرمانداری سپیدان برگزار و اسناد مالکیت و مجوزهای صادره بررسی مجدد شود و در صورت رفع نشدن مشکل با ارجاع به مراجع قضایی پیگیری و تعیین تکلیف نهایی انجام شود.

فرخ زاده با بیان اینکه در سالهای گذشته در حوزه گردشگری این منطقه ساخت و سازهای مجاز و غیر مجاز انجام شده است بر لزوم بررسی دقیق این ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: اقداماتی موثری در راستای ساماندهی این ساخت و سازها انجام نشده که انتظار این است فرماندار سپیدان به فوریت به این مبحث ورود کرده و ضمن حل این مشکل طرح پاکسازی پسماندهای کرانه‌ و بستر رودخانه ها پس از تخریب با احکام قضایی را ساماندهی نماید.

معاون گردشگری استانداری فارس تاکید کرد: این موضوع باید با همکاری سازمان آب منطقه‌ای، فرمانداری سپیدان و بخشداری هماشهر در کمترین زمان ممکن حل شود.

شهرستان سپیدان در فاصله ۹۸ کیلومتری شمال غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

ثبت دیدگاه