• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

پیگیری مطالبات اصناف شیراز در نشست مشترک با مدیرکل امور مالیاتی فارس

  • 26 خرداد 1401 - 16:05
پیگیری مطالبات اصناف شیراز در نشست مشترک با مدیرکل امور مالیاتی فارس

مطالبات اصناف شیراز در نشست مشترک هیات رییسه اتاق اصناف مرکز فارس و روسای اتحادیه صنفی شهرستان شیراز با مدیر کل امور مالیاتی این استان بررسی و پیگیری شد.

به گزارش دریافتی چهارشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز فارس، رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس در این خصوص گفت: بعد از این نشست مقرر شد که یک نشست مشترک نیز با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی برگزار شود.

سید محمود هاشمی افزود: نگاه مدیر کل امور مالیاتی فارس یک نگاه حمایتی از جامعه اصناف و در جهت حل مشکلات موجود در چارچوب قانون بود.

او ادامه داد: در نشست بعدی نیز روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز به عنوان نمایندگان اعضای تحت پوشش خود شرکت خواهند کرد و مطالبات کسبه و بازاریان شیراز نیز مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی در خصوص ابهامات و موارد مطروحه در خصوص میزان مالیات فعالان اقتصادی در سال گذشته افزود: از آنجا که برخی از ضرایب اینتا کد (ضریب سود برای هر رسته) جهت تعیین درآمد مشمول مالیات با میزان ضریب تعیین شده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تایید کمیسیون نظارت بر تشکل های صنفی مرکز استان مغایرت داشته، لذا در مرحله اول مودیانی که قصد تنظیم آیین نامه با استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ را دارند ، ابتدا با اعمال ضریب سازمان حمایت در فروش دستگاه کارت خوان خود، نسبت به تعیین و محاسبه مالیات خود اقدام کنند.

هاشمی افزود: در ادامه نیز ضمن مقایسه با مالیات تعیین شده در سامانه سازمان امور مالیاتی، در صورتی که مالیات محاسبه شده توسط آن سازمان مورد توافق و رضایت باشد با استفاده از فرم تبصره ۱۰۰ توافق کرده و در غیر اینصورت نسبت به تنظیم و ارائه اظهار نامه، جهت رسیدگی با تنظیم صورت وضعیت خرید، فروش و هزینه و همچنین خارج نمودن هرگونه گردش بین حساب های غیر مرتبط با فعالیت صنفی خود اقدام کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: اعضای صنوف مد نظر داشته باشند در صورت عدم استفاده از فرم تبصره ۱۰۰ (توافق) و تسلیم اظهارنامه، سازمان امور مالیاتی، اعمال ضریب درآمدی را براساس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده لحاظ می کند.

ثبت دیدگاه