• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج به عنوان درخت شاخص شیراز آغاز شد

  • 17 اردیبهشت 1401 - 16:50
کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج به عنوان درخت شاخص شیراز آغاز شد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای احیای شاخص بهار نارنج در گام نخست، اقدام به طرح کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج در سال ۱۴۰۱ کردیم که این موضوع در سه مرحله معابر و پیاده‌روها، منازل و بوستان‌های شهری با همت یاوران شوراها در دستور کار قرار گرفته است.

افسانه خواست‌خدایی روز جمعه در جشنواره بهارنارنج که به‌مناسبت روز شیراز در باغ گل‌ها برگزار شد، اظهار داشت: شیراز از روزگاران گذشته معروف به بهار نارنج بوده و این موضوع نه تنها شاخص کشوری، بلکه جهانی است.

وی با ابراز تاسف از کمرنگ شدن این درخت شاخص ، افزود: در هیات مدیره سازمان سیما، منظر و فضای سبز بر آن شدیم تا با احیای این موضوع هم با ارقام و هم کثرت گونه‌های بهار نارنج، شیراز را به جایگاه خود در شاخص  بهارنارنج برسانیم.

 عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز تصریح کرد: برای احیای شاخص  بهار نارنج در گام اول اقدام به طرح کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج در سال ۱۴۰۱ کردیم که این موضوع در سه فاز معابر و پیاده‌روها، منازل و بوستان‌های شهری با همت یاوران شوراها در دستور کار قرار گرفته است.

خواست‌خدایی با بیان اینکه مراقبت از این نهال‌ها نیز در طرح احیا مدنظر قرار دارد، گفت: اولویت ما در کاشت این نارنج‌ها در مرحله نخست در مناطق‌ کم برخوردار از سرانه فضای سبز شهری یعنی مناطق ۳، ۵، ۷ و ۹ خواهد بود.

ارتقای فضای سبز شهری دنبال می‌شود

شهردار شیراز نیز در این مراسم گفت: امیدواریم ما هم بتوانیم با ارتقای فضای سبز شهر کیفیت زندگی مردم را افزایش دهیم.

سید احسان اصنافی افزود: آب و هوای بی‌نظیر اردیبهشت‌ماه را که بهشت ایران اسلامی را در این فصل ترسیم می‌کند، مشاهده می‌کنیم.

وی  با بیان اینکه شهر شیراز با وجود داشتن صنایع، آلایندگی کمتری در مشابه با کلان‌شهرهای دیگر دارد، افزود: این به دلیل فضای سبزی است که در شیراز وجود دارد.

شهردار شیراز با اشاره به حفظ و نگهداری فضای سبز شهری به باغ گل‌ها اشاره و تصریح کرد: در دوره چهارم شورا مجوز آپارتمان‌سازی کلی این منطقه صادر شده بود و در ضلع شمالی و در راس این باغ نیز برجی طراحی شده بود.

اصنافی گفت: با شش هکتاری که از سمت چپ خریداری شده و الحاق به باغ رویا از سمت چپ،  ۲۴ هکتاری ضلع مقابل منصورآباد و ۳۰ هکتار باغ ارکیده از سمت راست این مجموعه ایجاد شد.

 ساخت ۱۱ نماد حجمی در باغ هنر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز گفت: هنرمندان مشغول ساخت ۱۱ نماد حجمی در باغ هنر این شهر هستند.

روح‌الله مظفری بیان کرد: ساخت نماد  قفل شیراز به نام قفل قمری که دو کلید دارد و اصل این قفل در موزه حرم حضرت شاهچراغ(ع) نگهداری می‌شود، به دست صنعتگران شیرازی از دیگر اقدامات روز شیراز توسط این سازمان است.

ثبت دیدگاه