• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

برنامه‌ریزی برای بهبود رتبه کنکور و تقویت مهارت دانش‌آموزان فارس

  • 16 اردیبهشت 1401 - 11:44
برنامه‌ریزی برای بهبود رتبه کنکور و تقویت مهارت دانش‌آموزان فارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس از برنامه‌ریزی این اداره برای تقویت مهارت‌های حرفه‌ای و ارتقاء رتبه کنکور دانش آموزان این استان خبر داد.

محمدخلیل عسکری پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت با گرامیداشت هفته معلم، به خبرنگاران گفت: باید دانش‌آموزان را بر اساس ساختار ذاتی آنها و مهارت‌هایی که دارند پیش ببریم زیرا نظام کنکور با فلسفه تربیت سازگاری ندارد.

وی ضمن بیان اینکه درصدد هستیم تا گرایش دانش‌آموزان‌ را با مهارت‌ آموزی به سمت هنرستان‌ها سوق دهیم، افزود: مهارت‌آموزی در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان‌ نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.

سال گذشته فارس سهمی در رتبه‌های برتر کنکور نداشت

عسکری حاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان های فارس سهمی از رتبه‌های تک رقمی کنکور نداشتند و با وجود اینکه توجه به مهارت‌آموزی برای ما در اولویت قرار دارد اما اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه استان فارس در آزمون کنکور داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری نسبت به غیرحضوری، اثرات و برکات مثبتی به دنبال دارد، گفت: تمام تلاش خود را برای حضوری شدن آموزش به ویژه برای مقاطع متوسطه دو را به کار گرفتیم که مدارس دارای رتبه علمی و برتر در کنکور  نیز شناسایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کمپ‌های مطالعاتی کنکور نیز مانند سال‌های پیش از کرونا راه‌اندازی شد و معاونت آموزشی متوسطه هم بسته‌های متعدد آموزشی کنکور و پکیج‌های انگیزشی و برانگیزاننده را به دانش‌آموزان و اولیای آن ها ارائه داد تا  از این طریق دانش‌آموزان  تشویق شوند.

عسکری با اشاره به به برگزاری مستمر جلساتی با حضور ۸۰ یا ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان‌ گفت: تمام دانش‌آموزان را به آموزش حضوری دعوت و از اولیا نیز تقاضا می‌کنیم همکاری ویژه‌ ای با آموزش و پرورش داشته باشند.

ثبت دیدگاه