• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

۱۰ روستای دیگر فارس از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

  • 16 اردیبهشت 1401 - 9:40
۱۰ روستای دیگر فارس از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اظهار اینکه  ۲ هزار خانوار دیگر روستایی از این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پیوستند ٰ‌گفت: دراین طرح  هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی ۱۰ روستا دارای اینترنت پرسرعت شدند.

روابط‌عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری فارس در مطلب ارسالی روز پنجشنبه از قول حمید سلیمان پور افزود:‌ برای این طرح ها  ۹۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

سلیمان پور روستاهای جدید متصل شده توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات را روستاهای کراچ و اسلام آباد از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز، روستای آبشیب از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب، روستای نورآباد از توابع بخش سده شهرستان اقلید، روستای شهرک ولیعصر ​از توابع بخش رستاق شهرستان داراب عنوان کرد.

به گفته وی، روستاهای جدید متصل شده توسط ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات روستاهای انجیربند، حسین آباد، گلدشت و وردوان از توابع بخش علامرودشت شهرستان لامرد، جمعاً با جمعیت دو هزار و ۴۰۰ نفر در قالب ۶۳۰ خانوار و از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستتد. 

​سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین از اتصال روستای حشمتیه از توابع بخش مرکزی شهرستان آباده و روستای شهرک ولیعصر از توابع بخش رستاق شهرستان داراب توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات، با جمعیت پنج هزار و یکصد نفر در قالب یک هزار و ۳۷۰ خانوار از محل منابع توسعه ای این اپراتور خبر داد.​

وی اضافه کرد:‌ هم اینک با تحول اقتصاد دیجیتال در تمامی ارکان ها از جمله مسائل معیشتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، نیاز آحاد مردم بویژه روستاییان جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت بیش از پیش احساس می شود.

سلیمان پور افزود:‌ اتصال دیگر روستاهای باقیمانده استان به شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری در حال انجام است.

ثبت دیدگاه