• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

آسیب رساندن به بزرگترین جمعیت کشور پیامدهای اجتماعی دارد

  • 09 اردیبهشت 1401 - 13:20
آسیب رساندن به بزرگترین جمعیت کشور پیامدهای اجتماعی دارد

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس با بیان اینکه بزرگ‌ترین جمعیت کشور را بازنشستگان، خانواده آنها و کارگران تشکیل می‌دهند، گفت: آسیب رساندن به آنها پیامدهای اجتماعی منفی بسیار زیادی دارد و نباید از نجابت و صبوری این قشر سوء استفاده شود.

زهرا درویشی شامگاه چهارشنبه ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، عمده ترین درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران را اجرای مصوبات شورای عالی کار در رابطه با افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱و اجرای ۲۵ درصد باقی مانده از طرح همسان سازی عنوان کرد.

او ادامه داد: اکنون حقوق بازنشستگان ۳۷ درصد هزینه‌های زندگی شأن را تامین می‌کند و ۶۳ درصد دچار عقب افتادگی مزدی هستند و در همین راستا قدرت خرید کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران کم شده است.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس تصریح کرد: با اوصاف فوق بازنشستگان چگونه می‌توانند با ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه یک خانواده چند نفره،  مسکن، دارو و درمان را پرداخت کنند؟

درویشی تاکید کرد: بزرگ‌ترین جمعیت در کشور بازنشستگان با خانواده آنها و کارگران هستند و آسیب رساندن به آنها پیامدهای اجتماعی منفی بسیار زیادی دارد و نباید از نجابت و صبوری این قشر سوء استفاده شود.

او با بیان اینکه متاسفانه رشد نرخ تورم، جنگ اقتصادی، تحریم‌های داخلی، سوء مدیریت و ناتوانی در کنترل قیمت‌ها، احتکار و ….همه اینها باعث شده سفره کارگران و بازنشستگان خالی بماند، گفت: اگر دولت بدهی خود را تمام و کمال به تامین اجتماعی پرداخت کرده بود و سازمان آنها را در جریان فعالیت اقتصادی قرار داده بود ما هیچ دغدغه‌ای نداشتیم و منتظر دولت و مجلس شورای اسلامی نبودیم و منابع سازمان پاسخ گوی مطالبات این قشر زحمت کش بود.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی از این  وضعیت خسته و درمانده شده‌اند و توان مقابله با غول تورم و نابسامانی‌های اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از بی کفایتی بعضی از مسئولین را ندارد.

درویشی اظهار کرد: در حوزه درمان و دارو نیز طبق قانون الزام سازمان تامین اجتماعی موظف است هزینه درمان کارگران و بازنشستگان را بپردازد و این موضوع فقط در بیمارستان ملکی سازمان انجام می‌گیرد که تنها بیمارستان  (شهید بهشتی )پاسخگوی بیماران نبوده و تقاضا داریم که در ساخت و ساز ساختمان و تکمیل هر چه زودتر بیمارستان جدید و  طبق قانون نسبت به پذیرش دارو و درمان رایگان بازنشستگان بالای ۶۵ سال سن در همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی اقدام شود.

ثبت دیدگاه