• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

آغاز عملیات اجرایی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان

  • 09 اردیبهشت 1401 - 9:17
آغاز عملیات اجرایی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان

طی مراسمی، عملیات اجرایی کتابخانه تخصصی مادر و کودک شهرستان سروستان در استان فارس آغاز شد.

در آستانه روز ملی سروستان، طی مراسمی با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس، عملیات اجرایی کتابخانه تخصصی مادر و کودک، آغاز شد.

به نقل از کتابخانه عمومی فارس، این پروژه قرار است در زمین اهدایی امیربیژن عدالت سروستانی، با اعتبارات اولیه تامین شده از محل اعتبارات در اختیار نماینده مجلس، آغاز شد و با توجه به رایزنی‌های انجام شده قرار است در صورت تکمیل ۵۰ درصد پروژه، کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان توسط بنیاد قلم‌چی کامل شود.

کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان در زمینی به متراژ ۴۱۱ متر مربع و با متراژ ۸۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و اعتبارات ساخت آن ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است. سالن نمایش، گالری، اتاق قصه، مخزن و سالن مطالعه و … از بخش های این کتابخانه است.

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان در حاشیه آغاز عملیات اجرایی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان، گفت: امیدواریم با اعتبار اولیه، امیدواریم این پروژه فوندانسیون نهایی شده و با استفاده از اعتبارات در اختیار فرمانداری و نماینده، ۵۰ درصد کار انجام شود.

عبدالعلی رحیمی، افزود: توسعه زیرساخت های فرهنگی، مورد نیاز شهرستان سروستان است. از ظرفیت خیرین و صنایع در شهرستان ها برای ورود به حوزه های فرهنگی و به ویژه کتابخانه های عمومی استفاده خواهیم کرد.

فرماندار سروستان نیز در جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، ایجاد کتابخانه را زمینه ساز توسعه فرهنگی دانست و گفت: توسعه کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

قاسم فریدیان با بیان اینکه از شاخص های توسعه هر شهرستان وجود زیرساخت های فرهنگی است، گفت: برای اجرای کامل پروژه کتابخانه تخصصی مادر و کودک تلاش می کنیم که اعتبارات لازم را از طرق مختلف جذب کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز ضمن قدردانی از خیرین شهرستان سروستان، گفت: دو سال پیش، آیین گرامیداشت پنجاه سال خدمات کتابخانه عمومی علامه طباطبایی سروستان را برگزار کردیم و این نشان دهنده همت و طبع بلند مردم سروستان است. پنجاه سال قبل زمانی که بسیاری از شهرهای بزرگ کشور کتابخانه نداشتند، مردم نیک اندیش سروستان به فکر ساخت کتابخانه و دانش اندوختگی و علم آموزی بودند.

روح الله منوچهری اضافه کرد: امروز هم توفیق داریم که در حوزه ای تازه در سروستان گام برداریم. دومین کتابخانه تخصصی مادر و کودک استان در سروستان کلید خورد و این بسیار ارزشمند است. زیرا برای اینکه نسل بعد را کتابخوان کنیم باید به کودکان توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: شروع این پروژه با همکاری خیرین است و هر کاری که با حضور خیرین همراه شود، برکت و رشد به همراه دارد. خیرین کتابخانه ساز بازوی قدرتمند کتابخانه های عمومی هستند و خیرین در حوزه های ساخت و تجهیز و توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی کمک کرده اند؛ به طوریکه بسیاری از پروژ های کتابخانه ای به همت خیرین به ثمر نشسته است.

ثبت دیدگاه