• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

محسن‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی فارس شد

  • 06 اردیبهشت 1401 - 12:45
محسن‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی فارس شد

سید موید محسن‌نژاد که پیش از سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی فارس را به عهده داشت با حکم وزیر میراث فرهنگی به عنوان مدیرکل معرفی شد.

آیین معارفه او به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس سه شنبه ۶ اردیبهشت برگزار شد. او پیش از اینکه به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس منصوب شود، معاون گردشگری این اداره کل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این جلسه بر ایجاد همدلی در این مجموعه به جای تمرکز بر منازعات تاکید کرد.

سید مؤید محسن نژاد بیان کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه میراث فرهنگی، حفظ و حراست از اماکن تاریخی و میراثی استان است که در راس آن بافت شیراز قرار دارد که مورد مناقشه همه افراد است؛ بافتی که متعلق به وزارت میراث نیست که متعلق به ایران و حتی جهان است.

محسن نژاد با تاکید بر اینکه نیازمند اعتباراتی ویژه حفظ آثار تاریخی و میراثی هستیم، عنوان کرد: در کنار ثبت آثار تاریخی باید فکر زندگی مردم هم باشیم و با رویکرد کمترین آسیب، ثبت انجام شود. 

او حمایت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را یکی از برنامه‌های خود ذکر و خاطرنشان کرد که پروژه‌های نیمه تمام این حوزه باید به اتمام و پروژه‌های جدید تعربف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: در ایام نوروز امسال، پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش حجم بی‌سابقه‌ای از سفر به شیراز بودیم به گونه‌ای که ظرفیت‌های اقامتی این کلانشهر در کنار پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و حسینه‌ها پر شدند. 

محسن‌ نژاد اضافه کرد: همچنین تجربه خوبی در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های فرهنگی رقم خورد که اجرای دو رویداد در کنار پایگاه جهانی تخت جمشید و در جوار آرامگاه حافظ در زمان سال تحویل مصداق این مدعاست.

او همچنین از بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه مشاهیر فارس تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخشی از فضای فیریکی این باغ موزه به آرامگاه حافظ اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خاطرنشان کرد: اگرچه شاهد تنوع در حوزه گردشگری در استان هستیم اما در حوزه گردشگری مذهبی اقدام مطلوبی برای جذب گردشگر نداشته‌ایم.

محسن‌ نژاد با بیان اینکه گردشگری رویداد نیروی محرکی برای گردشگری استان خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که با پذیرش این مسئولیت خدمت صادقانه‌ای به مردم و میراث استان انجام شود.

ثبت دیدگاه