• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

طرح هادی روستاهای شیراز بازنگری می‌شود

  • 14 دی 1399 - 16:59
طرح هادی روستاهای شیراز بازنگری می‌شود

مدیر بنیاد مسکن شیراز با بیان اینکه امسال تحول ویژه‌ای در بازنگری طرح‌های هادی روستاهای این شهرستان حادث شد، گفت: این طرح‌ها با نظر کارشناسی و توجه به دیدگاه سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول، بازنگری می‌شود.

مسعود صف شکن در نشست کارشناسی و هماهنگی بازنگری طرح هادی روستاهای بخش مرکزی شهرستان شیراز، گفت: بخش مرکزی شهرستان شیراز ظرفیت‌های کم نظیری برای توسعه روستایی دارد و اجرای طرح‌های هادی زمینه‌ساز سکونت متقاضیان زمین و زوج‌های جوان در این مناطق است.

به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد مسکن فارس، صف شکن با بیان اینکه نزدیکی این مناطق به شیراز و افزایش تقاضا برای سکونت در مناطق روستایی با رشد مضاعف مواجه است، گفت: بازنگری در طرح‌های هادی و ایجاد زمینه برای سکونت و مهاجرت معکوس به این مناطق اجتناب ناپذیر شده است.

مدیر بنیاد مسکن شیراز به برخی از فعالیت‌های انجام شده در راستای توسعه روستایی دراین شهرستان اشاره و اضافه کرد: واحد صدور سند در این بنیاد در این زمینه فعالیت چشمگیر داشته و صدور اسناد مالکیت با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

 او خاطرنشان کرد: صدور تعداد ۵۲ هزار ۳۹۱جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد واملاک نواحی مختلف از عملکردهای قابل توجه است. 

اهداف صدور سند اماکن روستایی

صف شکن اهداف صدور سند را ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت وازبین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا وجلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر، امکان استفاده آسان دراخذ تسهیلات بانکی و تسریع درروند مقاوم سازی مسکن روستایی اعلام کرد.

مدیر بنیاد مسکن شیراز به عملکرد سال گذشته واحد صدور سند اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بنیاد مسکن با صدور تعداد ۹۶۰جلد سند مالکیت و تهیه نقشه ثبتی ۸۸ روستای شهرستان شیراز عملکرد قابل توجهی داشته است.

صف شکن فعالیت‌های انجام شده درواحد مسکن روستایی این بنیاد را هم تشریح و اضافه کرد: پرداخت ۹ هزار ۹۷۱ فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانک‌های عامل  از سال ۱۳۸۷ تاکنون برای ساخت منازل مقاوم روستایی یک شاخص قابل توجه در شهرستان شیراز است.

ثبت دیدگاه