• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

کشف ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

  • 29 اردیبهشت 1399 - 14:20
کشف ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف کالای قاچاق خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ متهمی که با ۲۱ خودرو اقدام به جابجایی کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد تومان می‌کردند، دستگیر شدند.

سرتیپ رهام‌بخش حبیبی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۳۹ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۴۷ میلیارد تومان و ضبط ۳۳۴ دستگاه تشکیل شده است.

او همچنین از کشف ۹ تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در فارس خبر داد و افزود: طی روزهای اخیر، چهار نفر که در شیراز اقدام به تهیه و توزیع ماده مخدر شیشه کرده بودند، دستگیر و از آنان ۵۰ کیلوگرم موادمخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: با دستگیری این افراد متوجه شدیم که کسانی که فروشنده ریز مواد هستند به دنبال مواد می‌گردند و با هماهنگی استان کرمان قرار شده بود که مواد وارد فارس کنند.پس از سه روز مواد از این استان وارد کردند و نیروی انتظامی فارس با شناسایی آنها ۸۸ کیلو حشیش و شیشه از آنها کشف کرد.

دستگیری ۸ باند حرفه ای سرقت از منزل و خودرو در فارس

حبیبی همچنین از دستگیری ۸ باند حرفه‌ای سرقت از منزل و خودرو در استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای امسال چند اکیپ کارگاهی عملیاتی بر روی سرقت منازل و خودروها کار کردند که نتیجه آن دستگیری این تعداد باند است.

به گفته او، این سارقان تاکنون به سرقت ۲۷۰ نوع کالای منزل و خودرو به ارزش ۸ میلیارد تومان اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری ۳۴ نفر اراذل و اوباش هم خبر داد و گفت: آرامش و آسایش مردم خط قرمز پلیس محسوب می‌شود، شناسایی و بازداشت اراذل و اوباش با هدف تامین امنیت و آسایش شهروندان انجام می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: تعدادی از آنها در حین دستگیری با اسلحه به سمت ماموران ما شلیک کرده بودند.همچنین با دستگیری آنها، تعدادی از منازل و صنوف که از آنها پشتیبانی می‎کردند نیز پلمب شدند.

او همچنین از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای پلیس نما در فضای مجازی خبر داد و گفت: متاسفانه امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده و علی‌رغم هشدارهای مکرر، باز هم مردم رعایت نمی‎کنند و از این فضا ضربه می‌بینند.

فرمانده انتظامی فارس یادآور شد: چهار نفر نیز در شیراز که اقدام به انجام امر فیشینگ می‎کردند هم دستگیر شدند و تاکنون یک میلیارد تومان از حساب آنها مسدود شده است.

حبیبی خواستار همراهی و حساسیت بیشتر مردم با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در شهرها و دستگیری افرادی شد که مخل آسایش و آرامش مردم هستند.

ثبت دیدگاه