• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

۸۳ درصد از جمعیت استان فارس غربالگری کرونا شدند

  • 09 اردیبهشت 1399 - 8:50
۸۳ درصد از جمعیت استان فارس غربالگری کرونا شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : مرحله دوم غربالگری سلامت عمومی در استان فارس در حال اجراست و تاکنون بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش غربالگری کرونا شده اند.

 عبدالرسول همتی روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در شیراز افزود: این تعداد برابر با دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم استان فارس است که در دور دوم با تلاش بهورزان، مراقبان سلامت و پزشکان خانواده غربالگری شده اند.

همتی افزود: در مرحله نخست طرح غربالگری کرونا بیش از ۹۷ درصد از جمعیت جوانان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری شدند.۱۷ درصد جمعیت استان فارس را گروه سنی جوانان ۱۹ تا ۳۰ سال تشکیل می دهند که این گروه سنی همانند سایر گروه ها، در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز امیدواری از تداوم همکاری گروه های واجد شرایط در مرحله دوم غربالگری، عنوان کرد: جوانان که سفیران سلامت خود و خانواده هایشان محسوب می شوند ما را در شناسایی به هنگام افراد پرخطر این بیماری و تکمیل سامانه غربالگری مرحله دوم یاری می کنند.

همتی با تاکید بر لزوم فاصله گذاری هوشمند و ماندن در خانه تا قطع کامل زنجیره انتقال بیماری کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در شیراز؛ آباده ، کوهچنار ، مّهر ، مرودشت، فراشبند، زرقان، ارسنجان، خرامه و سروستان شناسایی شده است.

وی در ادامه از خانواده ها خواست تا مسایل مهمی مانند واکسیناسیون، به ویژه در کودکان زیر پنج سال را جدی گرفته و در این زمینه وقفه ای صورت نگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون در استان فارس  فعال است که در بخش های جداگانه از مراکز مربوط به پذیرش مراجعان مشکوک به کرونا  پذیرای افراد برای انجام واکسیناسیون می باشد.

غربالگری افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir  یا به صورت تلفنی انجام می گیرد.

 محمدرضا حیدری  معاون غذا و داروی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی درباره تولید محلول ضدعفونی کننده در دانشکده داروسازی و تولید نزدیک به ۱۰ هزار لیتر در هفته مواد ضدعفونی کننده گفت: این مقدار از آغاز مبارزه با کرونا تا کنون، به بیش از ۱۰۰ هزار لیتر رسیده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و با این آمار مجموع بیماران کرونا در کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵ هزار ۸۰۶ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثبت دیدگاه