• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شیراز

  • 11 اردیبهشت 1398 - 14:22
کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شیراز خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نواب قائدی در مراسم تجلیل از فعالان و عوامل ایجاد ایمنی در حوزه حمل و نقل که با حضور اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور و دیگر مدیران شهری به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل برگزار شد، گفت: این روز فرصت است تا به اهمیت کار این قشر از جامعه که همواره در جهت حفظ جان و سلامتی مردم تلاش می‌کنند، توجه بیشتری شود.

وی اظهار کرد: کلانشهر شیراز در سالی که گذشت با کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت رتبه اول کاهش تصادفات شهری و تلفات جانی در کشور را داشته است.

قائدی خاطر نشان کرد: این موفقیت مهم حاصل تلاش عوامل مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک است و در این راستا شورای اسلامی شهر شیراز از هرگونه اقدامی که منجر به کاهش تلفات و تصادفات شهری شود حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که در کاهش تصادفات شهری و حفظ ایمنی شهروندان مؤثر بوده است اشاره کرد و افزود: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی ۱۷۰ نقطه حادثه خیز شهری از جمله بلوارهای رحمت، شهید چمران، معالی آباد، اتحاد، خلیج فارس، جانبازان، حسینی الهاشمی، مدرس، جمهوری، دکترحسابی و برخی معابر دیگر، طراحی و اجرای پلان‌های ایمنی برای پروژه‌های عمرانی سطح شهر نظیر تقاطع شهدای کشن، تقاطع جوادیه، اصلاح هندسی معابر سطح شهر، ساخت و نصب پل‌های هوایی عابر پیاده، اجرای ۱۴۰ کیلومتر خط کشی محوری، ۱۰۰۰ بلوک خط کشی عابر پیاده به منظور ایمن سازی معابر، نصب تجهیزات ترافیکی در بلوارها و معابر شهری و…. بخشی از اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده که در کاهش تصادفات شهری و کسب عنوان رتبه اول کاهش تصادفات شهری در کشور نقش بسزایی داشته است.

وی نقش دیگر دستگاه‌های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس راهور را نیز در روند کاهشی تصادفات مهم قلمداد و ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها خصوصاً فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تصادفات، شاهد روزهای بدون حوادث رانندگی باشیم.

ثبت دیدگاه