• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان: انار از نظر فعالیت‌های فرهنگی و هنری رشد کرده است

  • 27 آذر 1395 - 13:41
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان: انار از نظر فعالیت‌های فرهنگی و هنری رشد کرده است

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:‌شهرستان انار از نظر فعالیت‌های فرهنگی و هنری رشد کرده است.

علیزاده که در مراسم جشن میلاد که روز شنبه ۲۷ آذر در انار برگزار شد، افزود: به خاطر دارم زمانی که قصد افتتاح مجتمع فرهنگی هنری شهید اسماعیلی انار را داشتیم ناچار بودیم مجری و گروه هنری از کرمان و شهرستان‌های اطراف بیاوریم اما امروز اجراهایی که توسط هنرمندان انجام شد، نشانه پیشرفت و رشد فعالیت های فرهنگی هنری است و خرسندم از اینکه انار به چنین جایگاهی رسیده و این چنین هنرمندانی دارد.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان انار به دلیل حضور هنرمندان برجسته برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، بدون حاشیه است و ما با خیال راحت در این مراسم شرکت می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در گذشته مردم فقط در زمینه‌های دینی و مذهبی مشارکت داشتند اما اخیرا برنامه‌های مذهبی با رویکرد شادی و نشاط نیز توسط مردم برنامه‌ریزی می‌شود که این حرکت بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: ما نباید در این خصوص منتظر دولت باشیم. دولت بیشتر می‌بایست نقش حاکمیتی خود را ایفا و در جاهایی که لازم است مانند صدور مجوز ورود کرده که خوشبختانه این مهم به خوبی انجام می‌گیرد و خود مردم بایستی مشارکت داشته باشند تا برنامه‌هایی مانا و پویا چه در حوزهٔ ملی و دین و مذهب چه در حوزهٔ عزاداری و چه با رویکرد شادی برگزار نمایند.

علیزاده همچنین تاکید کرد: بعضا سوال می‌کنند که چرا هنرمندان اناری در برنامه‌های مختلف و در سطح ملی حضور ندارند اما این موضوع به خود هنرمندان بر می‌گردد و همت آن‌ها را می‌طلبد.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاری شهرداری و شورای شهر انار و همچنین مسئولان برگزاری این مراسم افزود: بایستی در تمام برنامه‌هایی که در شهرستان برگزار می‌شود از هنرمندان استفاده و از آن‌ها حمایت صورت گیرد و خود هنرمندان لازم است برای مطرح کردن خود در تمامی جشنواره‌ها و مسابقات کشوری و استانی شرکت نمایند.

قاسم هادوی یکی از دست اندرکاران برگزاری این جشن گفت: پس از برگزاری جشن یار دبستانی که مورد استقبال قرار گرفت بر آن شدیم تا در این روز عزیز مراسمی برای شادی مردم فراهم نماییم که خوشبختانه با همکاری شهرداری و شورای شهر و سایر هنرمندان این کار مهم انجام پذیرفت.

وی همچنین از تور دوچرخه سواری به دور اروپا خبر داد و افزود: قصد داریم در ۱۵فروردین ۱۳۹۶سفری به دور اروپا داشته باشیم که هدف از این سفر نیز سرگرم کردم و تشویق جوانان است.

محمد حسین‌زاده مدیر گروه انار آوا نیز در گفت‌و‌گو با انار پرس اظهار داشت: گروه موسیقی به نام انار آوا تشکیل داده‌ایم و امیدواریم این گروه با حمایت مسئولین و قول‌های مساعد مدیر کل ارشاد روز به روز پیشرفت کرده تا در آینده بتوانیم گام‌های خوبی برای شادی و تفریح مردم انجام داده و این اولین برنامه‌ای بود که توسط گروه انارآوا اجرا شد و مردم منتظر کارهای بعدی گروه انار آوا باشند.

حسین ابوترابی مسئول هماهنگى هنرمندان انار آوا نیز در مصاحبه با انار پرس گفت: اول از همه از اقاى محمد حسین‌زاده، مدیر گروه انار آوا و شروع کننده این اقدام بزرگ در انار و اقای هادوى مسئول برنامه ریزی این مراسم و اقاى اکبر محمدى و تمامی افرادی که در این مراسم شرکت و ما را حمایت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این برنامه شروع کار انار آوا بود و در اینده حتما برنامه‌های متنوع‌تر و بهتر و با برنامه ریزی دقیق‌تر برای شادی مردم در پیش داریم و این جشن یک اتفاق بزرگى بود که براى اولین بار تمام خوانندگان اناری نه براى رقابت بلکه برای شادى مردم دور هم جمع شده و مراسم را به نحو احسن اجرا کردند.

 

ثبت دیدگاه