• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

متقاضیان وام ازدواج در انار پشت درهای بسته

  • 23 آذر 1395 - 14:32
متقاضیان وام ازدواج در انار پشت درهای بسته

روند پرداخت تسهیلات وام ازدواج به زوجین آن‌قدر لاک‌پشتی است که بسیاری از ثبت‌نام‌ کنندگان در انار بیش از دو ماه است در نوبت دریافت این وام هستند.

برخی بانک‌ها در انار این نوع تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند و تعداد اندک بانک‌هایی هم که پرداخت می‌کنند، متقاضیان زیادی دارند و به همین دلیل روند پرداخت این وام بسیار طولانی شده است و این مساله جوانانی را که به تازگی ازدواج کرده‌اند، در پیچ و خم‌های بانکی گرفتار کرده است.

تاخیر در پرداخت وام ازدواج باعث بروز مشکلات برای زوجین شده و انتظار می‌رود که برای این معضل، چاره‌اندیشی شود.

وام ازدواج در حال حاضر برای هر یک از زوجین ۱۰ میلیون تومان است. افزایش میزان وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان نخستین بار در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ تصویب شد.

از سوی دیگر لایحه بودجه ۱۳۹۶ نیز حاوی تبصره‌ای است که بر استمرار پرداختی وام ۱۰ میلون تومانی ازدواج تاکید دارد. بر اساس بند (د) تبصره (۱۷) لایحه بودجه سال آینده، بانک مرکزی موظف است تا به  منظور حمایت از ازدواج جوانان، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری را ملزم کند تا به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات ازدواج را در اولویت اول پرداخت‌های خود قرار دهند.

 بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین در سال ۱۳۹۶ نیز ۱۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت چهار ساله خواهد بود. در عین حال که بانک مرکزی موظف به نظارت بر اجرای این تکلیف قانونی و جریمه بانک‌های متخلف خواهد بود.

 

ثبت دیدگاه