• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

معاون شبکه بهداشت و درمان انار: هنوز منشاء قطعی بوی نامطبوع در انار شناسایی نشده است

  • 17 آبان 1395 - 8:40
معاون شبکه بهداشت و درمان انار: هنوز منشاء قطعی بوی نامطبوع در انار شناسایی نشده است

محمد موسی‌زاده، معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت که «احتمالا کودهای حیوانی در باغات پایین دست شهرستان منشاء بوهای نامطبوع است اما هنوز در این خصوص به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.»

موسی‌زاده در گفت‌وگو با انارپرس افزود: همکاران ما  به همراه نیروهای شهرداری پیگیر این موضوع شده‌اند اما هنوز منشاء آن را پیدا نکرده‌اند تا بتوانیم اقدام و برخورد نماییم.

موسی زاده اظهار داشت: در حال حاضر در فصلی هستیم که بسیاری از کشاورزان در حال کوددهی باغات خود هستند اما اگر مردم نیز در این خصوص گزارش بدهند ما پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان انار در خصوص نگهداری از حیوانات اهلی در سطح شهر نیز گفت: طبق آخرین قانونی که وضع شده، در شهرهایی که جمعیت آن‌ها کمتر از ۵۰ هزار نفر است نگهداری تعداد محدودی دام در خانه بلامانع است.

وی اضافه کرد: تنها چیزی که در این خصوص در حوزه اختیارات ما است اخطار برای رعایت شرایط بهداشتی و در شرایط حاد، گزارش به دادستانی است.

موسی‌زاده ضمن اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵شهرداری‌ها افزود: بسیاری از اقدامات مانند اقدام  و جلوگیری از تخلیه کود در نزدیکی یخدان جز وظایف شهرداری است و قانون اجازه برخورد شبکه بهداشت و درمان با این موضوع را نمی‌دهد مگر در مواردی که ثابت شود که انجام کاری«تهدید علیه سلامت عمومی» است.

وی عنوان کرد: برای مثال اگر مغازه‌ای فاضلاب خود را به بیرون منتقل کند و یا یک چاه فاضلاب خانگی به بیرون تخلیه شود می‌توانیم به سرعت اقدام کرده و در مواردی نیز چنین مغازه‌هایی پلمپ و چنین افرادی بازداشت شده‌اند زیرا  «سلامت عمومی» تهدید می‌شده اما در این مواردی مثل تخلیه کودها نمی‌توانیم بگوییم باعث تهدید سلامت عمومی می‌شود و علیه آن اقدام کنیم اما شهرداری این قانون را دارد و می‌تواند اقدام کند.

ثبت دیدگاه