• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

گزارش نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در نشست با وزیر کشور در خصوص خشکسالی و بازار پسته

  • 16 آبان 1395 - 16:29
گزارش نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در نشست با وزیر کشور در خصوص خشکسالی و بازار پسته

مهندس احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در نشستی با عبدالدرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به ارائه گزارشی در خصوص خشکسالی و وضعیت بازار پسته پرداخت.

مهندس انارکی محمدی در نشست مدیران سازمانها، نهادها، بانکها، صندوقها و موسسات مالی و شرکتهای سرمایه گذاری در وزارت کشور و با حضور «رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سه استان منتخب»، موضوع صادرات پسته ومشکلات موجود در صادرات پسته مطرح نمود.
contentimages_34060

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از آخرین وضعیت بازار پسته و پیگیریهای  انجام شده سخن گفت و همچین از وضع خشکسالی ها ومشکلات پیش آمده  گزارشی را ارایه داد.

نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان از جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی  خواهان رسیدگی به وضع کشاورزان و تولید کنندگان به صورت جدی شد.

 پس از ایراد سخنان مهندس انارکی محمدی در این نشست، رحمانی فضلی، وزیر کشور برای رفع مشکلات موجود در حوزه پسته دستور رسیدگی لازم را داد.

وزیر کشور با بیان اقدامات و پیشرفتهای انجام شده در سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان به عنوان استانهای الگوی اقتصاد مقاومتی گفت:‌ استانهای منتخب در زمینه تکنولوژی و روشهای کار و سرمایه های انسانی و طبیعی کاستی ندارند، اما تا زمانی که از اینها بهره برداری نشود موفق نخواهیم شد و معتقدیم هزینه بی توجهی به اقتصاد مناطق کشور بروز پدیده هائی همچون مهاجرت،‌ فقر، جرم و جنایتو انواع آسیب های اجتماعی خواهد بود.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سه استان منتخب با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد فعالیتهای وزارت کشور در حوزه اقتصادی است افزود: برای پیشبرد اهداف اقتصادی در استانها ایجاد معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای نیز به ساختار کنونی وزارت کشور افزوده شده است و تلاش می کنیم رونق اقتصادی را دراستانها ایجاد کنیم، زیرا معتقدیم اقتصاد مقاومتی میتواند امنیت پایدار را بوجود بیاورد و سایر مسائل مشکلات و آسیب ها را مرتفع کند.

در این نشست همچنین بازوند، جبارزاده و رزم حسینی استانداران لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به ترتیب به بیان معرفی قابلیتهای اقتصادی و فرهنگی استانهای تحت تصدی خود پرداختند و انتظارات استان متبوع خود را از حاضران در این نشست بیان کردند.

ثبت دیدگاه