• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

فرمانده انتظامی انار: اگر مامور پلیس در ماجرای درگیری مقصر باشد، با او برخورد می‌شود

  • 12 آبان 1395 - 23:24
فرمانده انتظامی انار: اگر مامور پلیس در ماجرای درگیری مقصر باشد، با او برخورد می‌شود

سرهنگ غضنفری، فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت که اگر همکار ما (مامور پلیس راهنمایی و رانندگی) در درگیری با یک شهروند مقصر باشد با وی برخورد می‌شود و هیچگاه اجازه نخواهیم داد کسی رضایت مردم از نیروی انتظامی را خدشه‌دار کند.

عصر روز سه‌شنبه ۱۱ آبان بین یک مامور پلیس راهنمایی و رانندگی و یک شهروند در پمپ بنزین بقایی انار درگیری شدیدی رخ داد. در این درگیری طرفین به ضرب و شتم شدید یکدیگر پرداختند.

سرهنگ غضنفری در جلسه پرسش و پاسخ مردمی که شامگاه چهارشنبه ۱۲ آبان با حضور فرمانده پاسگاه پلیس راه و پلیس راهور شهرستان و جمعی از مسئولین ورزشی انار در زورخانه قائم‌آل محمد مسجد زینبیه برگزار شد، افزود: بازرسین ما در حال بررسی درگیری بین مامور و شهروند اناری هستند و مسلما اگر مامور مقصر باشد با وی برخورد می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی شهرستان انار گفت: در سال ۹۳ نیروی انتظامی انار رتبه اول رضایت مردمی و سلامت اداری را در استان کرمان کسب کرده و این افتخاری است که مردم به ما داده‌اند.

غضنفری اظهار داشت: متاسفانه یکی از سختی‌های کار مامورین مقابله با افرادی که دچار تخلف می‌شوند با استفاده از جریمه،توقیف وسیله نقلیه و…است و بعضا شهروندان با اینکه خلاف قانون عمل می‌کنند اما باز هم با مامور همکاری لازم را انجام نداده و مقاومت می‌کنند در صورتی می‌بایست با مامور همکاری و از وی اطاعت کند.

یکی از حاضران در این جلسه در خصوص دیر حاضر شدن نیروهای راهنمایی رانندگی در صحنه تصادف انتقاد کرد و گفت: یک بار که تصادفی در خیابان شهدا رخ داده بود نیروهای راهنمایی رانندگی با اینکه مقر راهنمایی و رانندگی در نزدیکی محل تصادف بود ۴۰ دقیقه پس از اطلاع، در صحنه تصادف حاضر شدند.

سرهنگ غضنفری در این خصوص اظهار داشت: اگر زمان تصادف قبل از ساعات اداری که راهنمایی و رانندگی در نزدیکی محل بوده رخ داده باشد انتقاد را پیگیری می‌کنیم اما اگر پس از ساعت اداره بوده باشد نیروهای ما در اداره نبوده‌اند و می بایست از مکان دیگر به محل تصادف می‌آمده‌اند.

یکی دیگر از افراد حاضر در جلسه در خصوص نبود مکانی مشخص برای اسکان کارگران غیربومی در انار انتقاد کرد.

فرمانده انتظامی انار در این خصوص گفت: متاسفانه مردم تمام مشکلاتی را که در مجموعه شهری وجود دارد از سوی نیروی انتظامی می‌دانند در صورتی که متولی این امر شهرداری است و شهرداری انار می‌بایست در این خصوص اقدام نماید اما با این حال ما امسال حدود ۹۰۰ نفر از کارگران غیربومی را شناسایی کرده و افرادی را که سابقه‌دار بودند، تحت کنترل قرار دادیم.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این جلسه با اشاره به سرقت‌ هایی که در سطح شهر انار انجام شود، پیشنهاد داد تا دوربین‌هایی در سطح شهر  نصب شود.

سرهنگ غضنفری در این خصوص گفت: این موضوع نیز وظیفه شهرداری است که ما به شهرداری و شورای تامین نقاط نصب این دوربین ها را در سطح شهر اعلام کرده‌ایم و فرماندهی انتظامی کرمان نیز قول مساعد داده که سه پایه دوربین را که خرید آن وظیفه شهرداری است در اختیارمان قرار دهد تا قبل از سال جدید شهرداری نیز دوربین‌ها را تهیه کرده و در سطح شهر نصب شود.

فرد دیگر حاضر در جلسه نیز ضمن اشتباه خواندن ممنوعه‌شدن انار برای افغان‌ها گفت: با توجه به اینکه انار کارگر بومی زیادی ندارد و شغل ۹۰ درصد مردم کشاورزی است چرا اجازه کار به کارگران افغان داده نمی‌شود.

سرهنگ غضنفری در این خصوص اینگونه پاسخ داد: موضوع افغان‌ها بحث پیچیده‌ای است و باتوجه به اینکه انار منطقه ممنوعه است افغان‌ها حق کار و سکونت را در انار ندارند اما افرادی که در شهرستان بیکار هستند زیاد است ولی بعضا حاضرند به سمت آسیب‌های اجتماعی بروند اما بر سر کار کشاورزی نیایند.

photo_2016-11-02_23-10-14 photo_2016-11-02_23-10-20 photo_2016-11-02_23-10-30

 

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه