• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

ابراز امیدواری فرماندار برای تبدیل شهرستان انار به یکی از قطب‌های صنعتی استان کرمان

  • 06 آبان 1395 - 22:48
ابراز امیدواری فرماندار برای تبدیل شهرستان انار به یکی از قطب‌های صنعتی استان کرمان

سید ضیاءطباطبایی فرماندار انار در جلسه‌ای که پنجشنبه ششم آبان در فرمانداری برگزار شد، گفت: امیدواریم که شهرستان انار در آینده با تلاش همه مسئولین و سرمایه‌داران در آینده به یکی از بهترین قطب‌های صنعتی استان تبدیل شود.

وی در این جلسه که حمید ذکاء اسدی، معاون سیاسی استاندار کرمان نیز حضور داشت به تشریح ظرفیت‌های بالای شهرستان و بیان مشکلات شهرستان پرداخت و گفت: انار پیشانی استان کرمان و یکی از پر حجم‌ترین محور‌ها است و همچنین در مسیر شاهراه اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.

فرماندار ضمن اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاری در انار گفت: جاذبه‌های گوناگون فرهنگی مذهبی چون امامزاده محمد صالح (ع)، کاروانسرا، یخدان و… و همچنین ظرفیت‌هایی که در سایر روستاهای اطراف وجود دارد در جذب توریست بسیار موثر است.

احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در گذشته توجه زیادی به انار از سوی استان نبود و چون در مرز یزد هستیم شاید فراموش می‌کرده‌اند که انار نیز وجود دارد اما خوشبختانه در حال حاضر ارتباط خوبی با مرکز استان برقرار کردیم.

وی افزود: باید مطالبه‌گری داشته باشیم تا پیشرفت کنیم و خوشبختانه صنعتگران، کارخانه‌داران و بخش خصوصی قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

انارکی محمدی از صنعتگران خواست مشکلات خود را مطرح کنند تا مشکلات از طریق کمیسیون اقتصادی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: می‌بایست از تک محصولی خارج شده و به سمت صنعتی شدن برویم تا بتوانیم منطقه خود را نجات بدهیم چون تا ۲۰سال آینده یک چهارم آب فعلی را خواهیم داشت.

انارکی محمدی اضافه کرد: یکی از بحث‌های اقتصاد مقاومتی استفاده درست از منابع آب است و باید برداشت‌های مجاز داشته باشیم و از طرح‌های زیر سطحی جهت آبیاری باغات پسته استفاده کنیم.

حمید ذکاء اسدی معاون سیاسی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان می‌بایست تلاش کنند تا وزرای مختلف در منطقه حضور یابند.

وی افزود: باید تلاش کرده و به کمک یکدیگر شهرستان انار را از تک محصولی خارج کرده و کارخانجات را در شهرستان پایه‌گذاری کنیم.

ذکاءاسدی گفت: خوشبختانه با سیاست اعتدالی که استاندار کرمان داشتند مشکل خاصی در استان نداریم اما تا مردم و سرمایه گذاران حرکت و اعتماد نکنند پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و ما نیز کمک حال آن‌ها هستیم.

حجه الاسلام والمسلمین شیخ حسن منتظری امام جمعه انار نیز طی سخنانی گفت: خوشبختانه در طی چند سال اخیر با رویکرد خوبی که استاندار کرمان داشته از جمله ستاد مثلث توسعه، شاهد موفقیت‌های زیادی در استان کرمان بوده‌ایم و در شهرستان انار نیز برنامه‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: شهربابک و رفسنجان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اقتصادی دارند و منابع خوبی نیز دارند اما شهرستان انار با توجه به اینکه پیشانی استان است می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن بشود.

امام جمعه انار گفت: در زمینه آب مشکلات زیادی داریم و امیدواریم که مسئولین استان در بحث آب نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا این بحران روز به روز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی امام جمعه امین‌شهر نیز در این جلسه ضمن تبریک به امام جمعه انار گفت: راهکار‌های قانونی در بحث صنعت ارایه شود که می‌طلبد مدیران ارشد استانی و کشوری در آن ورود کنند و در این زمینه مدیران شهرستان می‌توانند بستر سازی و فرهنگ سازی کنند.

امام جمعه امین شهر اظهار داشت: یکی از راهکار‌ها در خصوص صنعتی شدن اختصاص تسهیلات در بازهٔ زمانی طولانی است.

در پایان مراسم نیز صنعتگران و کارخانه‌داران مشکلات خود را در زمینه وام‌های بانکی مطرح کردند و مقامات استانی نیز که در جلسه حضور داشتند در خصوص مسائل مطرح شده پاسخ داده و بررسی‌های لازم را انجام دادند.

همچنین صنعتگران در خصوص نامناسب بودن وضعیت آب و برق و گاز در شهرک صنعتی انار و عدم آب شرب در شهرک و وضعیت راه‌های نامساعد شهرک صنعتی و بالا بودن هزینهٔ شارژ و نبود متولی خوب برای شهرک صنعتی انتقاد کردند.

غفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان در پاسخ به صنعتگران گفت: شرکت شهرک‌های استان وظیفه تامین آب صنعتی را دارد و در خصوص آب شرب مسئولیتی ندارد و اگر انشعاب آب شرب ایجاد شود تمام هزینه‌ها با خود کارخانه‌هاست.

وی افزود: همچنین مشکل گاز شهرک نیز در ماه جاری رفع می‌شود.

میرزایی رییس شورای شهر انار نیز در خصوص فقدان مرکز معاینه فنی در انار و عدم تخصیص وام برای خرید دستگاه با وجود آماده بودن مرکز احداث معاینه فنی انتقاد کرد.

در این جلسه ذکاء اسدی معاون استاندار کرمان ،سنجری مدیر کل امور اقتصادی استانداری، انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در مجلس، فرماندار انار،مدیران ادارات کل و روسای بانکهای استان و جمعی از مسئولان انار حضور داشتند.

photo_2016-10-27_22-46-43 photo_2016-10-27_22-46-33

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه