• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

هادی‌زاده در همایش فرزندپروری در انار: وجود فرزندان افسرده یکی از معضلات جامعه ماست

  • 26 مهر 1400 - 19:37
هادی‌زاده در همایش فرزندپروری در انار: وجود فرزندان افسرده یکی از معضلات جامعه ماست

بهاره علیرضایی: معصومه هادی‌زاده، مشاور خانواده در همایش فرزندپروری گفت که یکی از معضلات جامعه ما وجود فرزندانی افسرده و به دور از نشاط است که این‌ها ریشه در فشار‌های روحی زمان کودکی آن‌هاست.

هادی‌زاده در این همایش که در تالار شهر برگزار شد، افزود: عدم آگاهی والدین از سبک‌های فرزندپروری سبب می‌شود در آینده فرزندان آن‌ها به افرادی نادرست و ناهنجار در جامعه مبدل شوند؛ زیرا فرزندان دست‌آموز والدین هستند.

وی گفت: مسلما اگر از سبک‌های فرزندپروری آگاهی داشته باشیم، فرزندانی خلاق و شاد را پرورش می‌دهیم که در حال حاضر نیز جامعهٔ ما به افراد خلاق و با استعداد نیاز زیادی دارد.

این مشاور امور خانواده ضمن اشاره به شناخت سبک‌های فرزندپروری به عنوان اهم موضوعات در تربیت فرزند گفت: همسویی والدین در تربیت فرزند یکی از مهم‌ترین سبک‌های فرزندپروری است و به شدت در تربیت فرزندان تاثیرگذار است.

وی در خصوص ارجحیت کیفیت در مسایل دینی فرزندان نسبت به مسایل کمی تاکید کرده و افزود: مسایل دینی را باید در فرزندانمان با روش‌هایی خلاقانه مانند شعر و نمایش و… آموزش داد تا تاثیر بیشتری در یادگیری این مهم داشته باشد.

هادی‌زاده با اشاره به لزوم حضور پدران در این نوع‌ همایش‌ها از مردم درخواست کرد تا در خصوص ساعت برگزاری این جلسات که قرار است به صورت هفتگی برگزار شود، پیشنهادات و همچنین انتقادات خود را در رسانه‌ها مطرح کنند.

در ادامه این همایش، اقدس‌السادات موسوی، مشاور امور بانوان فرمانداری انار گفت: خانواده اولین و مهم‌ترین نهاد در تاریخ فرهنگ و تمدن انسانی است و اولین مدرسه‌ای است که انسان در آن پرورش می‌یابد و همچنین خانواده زنجیر ارتباطی اجتماع و تضمین کننده آرامش و ثبات جامعه در جامعه است و کودکان نخستین وابستگی‌های عاطفی و صمیمی خود را در خانواده برقرار می‌کنند.

وی افزود: باید توجه کنیم که خانواده از اساسی‌ترین و نتیجه بخش‌ترین واحد‌های اجتماعی است که بر اساس صمیمیت و فداکاری و از خود گذشتگی استوار است و در چنین واحد‌هایی ممکن است عواملی آگاهانه یا ناآگاهانه در آن نفود کرده و آن را متزلزل سازد پس لازم است بدانید که خانواده به عنوان کانونی مقدس می‌بایست بسیار مورد توجه قرار گیرد.

موسوی تصریح کرد: امیدواریم در زمینه‌های متفاوت مهارت زندگی و شغلی و فرزندپروری بتوانیم گامی برای فردای روشن خانواده‌ها برداریم.

این همایش از سوی بهزیستی و امور بانوان فرمانداری انار برگزار شد.

ثبت دیدگاه