• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

ثبت‌نام رایگان سرشماری جمعیت در ادارات و کافی نت‌های انار

  • 25 مهر 1395 - 7:55
ثبت‌نام رایگان سرشماری جمعیت در ادارات و کافی نت‌های انار

علی رحیمی، شهردار انار گفت: شهروندان عزیز می‌توانند با مراجعه به کافی‌نت‌های سطح شهر و یا ادارات، اطلاعات جمعیتی خانوار، سواد، اشتغال، مهاجرت، نوع و وضعیت مسکن خود را به صورت رایگان ثبت کنند.

شهردار انار افزود: پس از ثبت اطلاعات در سامانه، کد رهگیری صادر می‌گردد که شهروندان باید این کد را به مامور سرشماری که به صورت حضوری به منازل مراجعه می‌کنند تحویل دهند .

رحیمی در ادامه عنوان کرد: همکاری شهروندان در جمع‌آوری اطلاعات اهمیت زیادی دارد، زیرا وضعیت استان‌ها از نظر شهری و روستایی، زنان و مردان، نرخ باسوادی، وضعیت مسکن، نرخ بیکاری، توزیع بودجه و امکانات در بین استان‌ها و شهرستان‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشوری و استانی بر اساس همین آمارگیری صورت می‌گیرد .

مهلت شرکت در سرشماری اینترنتی جمعیت تا ۲۷ مهر تمدید شده و پس از آن یعنی از ۲۸ مهر سرشماری حضوری و خانه به خانه آغاز می‌شود.

تاکنون حدود ۴۲ درصد از جمعیت شهرستان انار در سرشماری اینترنتی جمعیت شرکت کرده‌اند. امید است که با مشارکت فعال مردم شهرستان انار این رقم از ۷۰ درصد فراتر رود.

کسانی که در سرشماری اینترنتی شرکت می‌کنند، یک عدد ۱۲ رقمی دریافت می‌کنند که باید آن را حفظ کنند.

مزیت شرکت در سرشماری اینترنتی این است که با مراجعه مامور سرشماری به منزل، کافی است تنها این عدد ۱۲ رقمی را ارائه دهند تا برای پرسش و پاسخ‌ها معطل نشوند.

از سوی دیگر، بودجه‌ها و اعتباراتی که به شهرستان‌ها اختصاص پیدا می‌کند بر اساس جمعیت و … است.

 

ثبت دیدگاه