• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

اداره برق انار: پرداخت هزینه جابجایی تیرهای برق که در وسط معابر قرار گرفته بر عهده شهرداری است

  • 23 مهر 1395 - 22:40
اداره برق انار: پرداخت هزینه جابجایی تیرهای برق که در وسط معابر قرار گرفته بر عهده شهرداری است

  محسن قدم‌زاده، رییس اداره برق شهرستان انار می‌گوید که پرداخت هزینه جابجایی تیرهای برق که به دلیل تعریض خیابان در وسط معابر قرار گرفته بر عهده شهرداری است.

  محسن قدم‌زاده، رییس اداره برق شهرستان انار در مصاحبه با انارپرس گفت: در مواردی که اجرای برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها که منجر به تعریض معابر می‌گردد و مستلزم جابجایی تاسیسات خدمات رسانی می‌شود، پرداخت هزینه جابه جایی شبکه برق بر اساس تصویب نامه مورخ ۱۸ دی ۱۳۶۴ هیئت وزیران بر عهده شهرداری هاست.

photo_2016-09-05_13-57-51
در برخی از مناطق شهرستان انار تیر برق‌ها در جاهایی قرار گرفته‌اند که خطر ساز شده‌اند و تاکنون نسبت به جابه جایی آن‌ها اقدام نشده است. قرار نیست این تیربرق‌ها جابه جا شود؟
تاسیسات و شبکه‌های برق با رعایت اصول ایمنی و حریم در مناطق مختلف شهری نصب می‌شوند. بعضا در نقاطی تعریض کوچه و خیابان توسط شهرداری یا دهیاری‌ها صورت می‌گیرد و به سبب آن تاسیسات و شبکه برق در وسط معابر و خیابان‌ها قرار می‌گیرد و قطعا احتمال برخورد و حادثه نیز وجود دارد. بر اساس تصویب نامه ۱۸ دی ۱۳۶۴ در مواردی که اجرای برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها منجر به تعریض معبر می‌گردد و لذا مستلزم جابجایی تاسیسات است، پرداخت هزینه جابه جایی شبکه برق برعهده شهرداری هاست و البته ما نیز موظفیم در اسرع وقت بعد از تعیین تکلیف هزینه‌ها اقدام کنیم. یپگیر این موضوع شده‌ایم و مکاتباتی را نیز با شهرداری انجام داده‌ایم. متاسفانه شهرداری هم اکنون اعلام می‌کند که دارای بودجه لازم به منظور پرداخت هزینه جابجایی شبکه‌های برق که بر اثر تعریض معبر در وسط معابر قرار گرفته‌اند، نیست.
mg_2016 mg_2020

مردم معتقدند که کارکنان اداره برق برخورد خوبی ندارند و در رسیدگی به کار مردم تعلل می‌کنند، این موضوع تا چه اندازه درست است؟
در نظر سنجی صورت پذیرفته که هر ساله توسط مجریان بی‌طرف صورت می‌پذیرد، نحوه برخورد کارکنان این شرکت رقمی بالای ۷۰ درصد را نشان می‌دهد و نتایج آن مستند و قابل ارائه می‌باشد، البته گفته شما جای تامل و بررسی بیشتر دارد.

در هر صورت این شرکت در راستای کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع که شیوه نامه آن در تمام سطوح سازمانی جاری شده است، اقدام می‌نماید و بر این باوریم که مشترکین و مردم بعنوان ذینفعان این شرکت بایستی بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را دریافت نمایند. به همین منظور کانال‌های ارتباطی شرکت از جمله سایت شرکت به نشانی www. nked. co. ir، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۲۱، سامانه پیامکی حراست به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۴۱، تلفن گویای شرکت به شماره ۳۲۲۲۹۵۳۳، مرکز پاسخگویی فوریت‌های برق به شماره ۱۲۱، سامانه پرداخت تلفنی قبوض برق به شماره ۱۵۲۱ و سایت سامد تعریف شده‌اند و مردم می‌توانند از این طریق با ما در ارتباط بوده و می‌توانند خدمات دریافت کنند و در صورتی که که عملکرد یا رفتاری مشاهده نمودند که خارج ازقوانین تعریف شده این شرکت بود، می‌توانند با ما در میان بگذارند.
ما به کارکنان خود در خصوص تکریم ارباب رجوع آموزش‌های لازم را داده‌ایم و کارکنان ما نیز متوجه این موضوع هستند که مهم‌ترین هدف در شرکت توزیع برق شمال کرمان، خدمت به مردم و کسب رضایت ارباب رجوع است. البته از پیشنهادات و انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم و در صورتیکه موارد خاصی مد نظر باشد آماده بررسی و پاسخگویی هستیم. برای انجام خدمات مطابق با اصول و استاندارد‌ها، فرآیند‌های اداری وجود دارد که بایستی طی شود. به عنوان مثال هنگام واگذاری انشعاب برق به مشترکین بایستی شرایط واگذاری انشعاب کنترل شود و دستورالعمل‌های مرتبط با آن مثل ایمنی، حریم و….. به درستی اجرا شود تا در آینده مشکلی برای فرد پیش نیاید. علاوه بر آن تمامی خدماتی که کارکنان به مشترکین برق ارائه می‌دهند، دارای مدت زمان مشخص برای انجام است که بایستی مطابق با آن انجام وظیفه نمایند.

 آیا نصب تیر برق وظیفهٔ مردم است؟ چرا برای نصب تیربرق تا زمانی که پولی از جانب مردم پرداخت نشود، اقدامی صورت نمی‌گیرد؟
در قالب یک شرکت خدمات عمومی بایستی مقررات ابلاغی را رعایت نماییم. مثلا بر اساس ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی احداث تیر و شبکه برق و همچنین واگذاری انشعاب برق تنها در صورتی امکان پذیر است که متقاضی مبادرت به ارائه پروانه ساختمانی یا گواهی عدم خلاف یا گواهی پایان کار معتبر نماید و سپس با توجه به شرایط محلی موجود از قبیل طول فاصله مورد نیاز و وضعیت احتمال سرقت شبکه یا انرژی توسط ساختمانهایی که فاقد شرایط واگذاری انشعاب می‌باشند، اقدام می‌شود.

به هر حال ما نیز در قالب بودجه و اعتبارات عمل می‌کنیم که البته در بعضی از موارد به دلیل عدم هماهنگی در توسعه شهری ارائه خدمات نه تنها در زمینه برق بلکه در سایر موارد نیز با تاخیر صورت می‌گیرد و امیدواریم در آینده با هماهنگی بین دستگاهی که صورت می‌گیرد بتوانیم همگام با توسعه شهری خدمات را نیز ارائه دهیم.

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه