• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

رییس آب شهری امین‌شهر: لوله‌های قدیمی آب گلشن تعمیر و تعویض می‌شوند

  • 17 مهر 1395 - 15:29
رییس آب شهری امین‌شهر: لوله‌های قدیمی آب گلشن تعمیر و تعویض می‌شوند

به دنبال انتقاد برخی ساکنان گلشن از هدررفت آب در این روستا، محمد حسین شاکری رییس شبکه آب شهری امین شهر گفت: لوله‌های آبی را که در گلشن دچار مشکل شده‌اند، تعمیر و لوله‌های آبی که فرسوده هستند به زودی تعویض می‌شوند.

وی در خصوص یکی از لوله‌های آب گلشن که چند روزی است دچار ترکیدگی شده و باعث هدررفت آب می‌شود به انارپرس گفت: این لوله چند بار دیگر هم تعمیر شده است اما دوباره دچار ترکیدگی شده است که به همین زودی و برای جلوگیری از هدر رفتن آب لوله را تعمیر و برای تعویض آن اقدام می‌کنیم.

whatsapp-image-2016-10-07-at-12-57-44

شاکری افزود: شبکهٔ آب ما بسیار گسترده است و روستاهایی تحت پوشش ما هستند که در فاصله بسیار زیادی قرار گرفته‌اند که حفاظت کردن از شبکه‌های آب آن‌ها کار دشواری است اما به هر حال تعویض لوله‌های فرسودهٔ آب را در برنامه‌های خود قرار می‌دهیم.

وی همچنین در خصوص مشکل فشار کم آب گلشن اظهار داشت: در خصوص فشار کم آب به مردم حق می‌دهیم اما تا به الان هیج‌گاه اجازه ندادیم مردم با مشکل قطعی آب مواجه شوند و خصوصا در تابستان امسال، کارکنان ما در این خصوص و جهت رفاه حال مردم بسیار زحمت کشیدند ولی از طرفی باید بدانیم که نه تنها کشور و شهر ما بلکه تمام جهان با مشکل کم آبی مواجه هست.

رییس شبکه آب امین شهر تاکید کرد: در زمینه آب می‌بایست فرهنگ سازی صورت گیرد زیرا متاسفانه بعضی از مردم استفاده‌های نادرستی از منابع آب دارند خصوصا در فصل برداشت پسته و استفاده از روش‌های سنتی حجم بالایی از آب جهت عملیات‌های شستشوی پسته و…. از دست رفت و قبل از فصل برداشت پسته نیز بعضی از مردم آب را جهت سمپاشی استفاده می‌کردند.

شاکری گفت: همچنین امسال و در فصل برداشت پسته برخی مردم دست به کاری زدند که سال‌های قبل نیز انجام می‌دادند و آن هم استفاده از پمپ و ذخیره سازی آب بود که این کار نیز بیشتر توسط افرادی که قدرت مالی بالایی دارند صورت می‌گیرد که همین اقدامات سبب کمبود آب در مخازن شد.

بهاره علیرضایی

ثبت دیدگاه