• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

مدیر شرکت تعاونی گل آذین انار: اکثر بافندگان قالی در زمینه بیمه با مشکل مواجه هستند

  • 16 آذر 1400 - 23:55
مدیر شرکت تعاونی گل آذین انار: اکثر بافندگان قالی در زمینه بیمه با مشکل مواجه هستند

بهاره علیرضایی: مهدی تهرانی، مدیر شرکت تعاونی گل آذین انار در خصوص بیمه‌بافندگان گفت: اکثر قالی‌بافان با مشکلاتی در زمینه بیمه قالی‌بافی مواجه هستند.

وی در گفت‌وگو با انارپرس افزود: بیمه بافندگان از سال ۱۳۸۱شروع شد و از سال ۱۳۸۶دولت با ارایه مصوبه‌ای در این خصوص اعلام کرد که تک‌باف‌های خانگی می‌توانند بیمه‌ای داشته باشند که شامل خدمات درمانی نیز باشد اما متاسفانه بافندگانی که سن آن‌ها بیش تر از ۵۰ سال است مشمول بیمه قالی‌بافی نمی‌شوند.

تهرانی در این خصوص اظهار داشت: در بعضی موارد مشکل بیمه برخی افراد و قطع شدن بیمه آن‌ها به دلیل عدم پرداخت هزینه بیمه توسط بافنده‌هاست زیرا آن‌ها یک قرار داد سه ماهه دارند که می‌توانند با تاخیر ۹۰ روزه هزینه بیمه خود را بپردازند و در صورت عدم پرداخت بیمه طی مهلت تعیین شده بیمه آن‌ها قطع می‌شود و تامین اجتماعی چون که سهیمه برای جذب قرارداد جدید ندارد نمی‌تواند این افراد را مجددا بیمه کند.

مدیر شرکت تعاونی گل آذین انار گفت: در چنین مواردی نیز اکثر بافندگان یا اتحادیه را مقصر می‌دانند یا اداره تامین اجتماعی را،که خوشبختانه در این  خصوص نه ما مقصریم و نه تامین اجتماعی؛ در واقع در بیشتر موارد مشکل بیمه قالی‌بافان به خود آن ها بر می‌گردد.

وی در پایان تصریح کرد:با این حال باید این حق را به اداره تامین اجتماعی بدهیم که از بیمه کردن برخی افراد اجتناب کند زیرا بعضا افرادی هستتد که فقط یک دار قالی در خانه دارند و در جای دیگر مشغول به کار هستند و در چنین مواردی باید تفاوتی بین این افراد و قالی‌بافانی که ۳۰ روزه به قالی بافی مشغول هستند، وجود داشته باشد.

ثبت دیدگاه