• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

نسیم تدبیر و امید به آموزش و پرورش انار نرسید

  • 15 شهریور 1395 - 11:46
نسیم تدبیر و امید به آموزش و پرورش انار نرسید

حدود دو سال است که حسین ناجی به عنوان رئیس آموزش و پرورش شهرستان انار مشغول به کار است. در طی این دو سال بارها مدارس شهرستان انار شاهد حضور مخالفان جدی دولت تدبیر و امید و سخنرانی‌های غیرمنصفانه علیه دولت بوده‌اند.

در طول این دو سال آنچه که دیده شده تناسبی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید ندارد. به همین بهانه با حسین ناجی به گفت‌وگو نشستیم و از او پرسیدیم: «جنابعالی از حدود دو سال قبل به عنوان رئیس آموزش و پرورش انار مشغول فعالیت هستید اما هیچ تغییری در راستای اهداف دولت تدبیر و امید در سیستم آموزش و پرورش انار به وجود نیامده و در بر همان پاشنه سال‌های قبل می‌چرخد. حتی در برخی مدارس افرادی برای سخنرانی دعوت می‌شوند که به آشکار به تبلیغ علیه دولت روحانی می‌پردازند. چرا نتوانسته‌اید مجری خوبی برای برنامه های دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش انار و مدارس باشید؟»

رئیس آموزش و پرورش انار از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت و صرفا گفت که این موضوع را از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بپرسید.

در ادامه مصاحبه از وی در خصوص دخالت آموزش و پرورش انار در زندگی خصوصی دانش‌آموزان سوال کردیم و پرسیدیم که در مواردی دیده شده که آموزش و پرورش انار در زندگی شخصی دانش‌آموزان دخالت می‌کند. آیا دخالت در زندگی شخصی و خصوصی دانش‌آموزان خارج از مدرسه، جزو وظایف آموزش و پرورش است؟

رئیس آموزش و پرورش انار پاسخ داد: «مدارس نباید در زندگی شخصی دانش‌آموزان دخالت کنند. اگر مدارس در جایی در زندگی شخصی دانش‌آموزان دخالتی داشته‌اند، مرتکب تخلف شده‌اند. در این خصوص نیز کسانی که شکایت دارند برای رسیدگی به شکایت خود به آموزش و پرورش مراجعه کنند.»

یکی دیگر از مشکلاتی که با حسین ناجی مطرح کردیم، در خصوص مشکل معلمان اناری بود که سال‌هاست در جنوب استان کرمان مشغول به تدریس هستند: «آقای ناجی،یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر مطرح بوده است بحث انتقالی معلمان اناری است که چندین سال است در جنوب استان مشغول به تدریس هستند و هنوز با انتقالی آن‌ها موافقت نشده است معلمان می‌گویند ضعف آموزش و پرورش انار باعث شده که این انتقالی به سرانجام نرسد نظر شما چیست؟»

ناجی در این خصوص گفت: «من از همان ابتدا با سه هدف وارد مدیریت آموزش و پرورش انار شدم، بومی‌سازی دانشگاه فرهنگیان، فراهم‌سازی زمینه‌ای برای انتقال معلمان از جنوب استان به انار و ارتقای کیفیت آموزشی شهرستان. می‌توانیم به جرات بگویم که سیستم آموزشی شهربابک ۲۰ سال از انار پیش‌تر است. شهربابک ۱۵۰نیروی مازاد دارد اما انار ۱۵۰ نیروی غیربومی دارد و ما باید به جایی برسیم که نیروی مازاد داشته باشیم نه نیروی غیربومی، آن وقت است که کیفیت آموزشی ما بالا می‌رود.»

وی افزود: «خوشبختانه از سال ۱۳۹۳با تصویب لایحه‌ای توسط مجلس  دانشگاه فرهنگیان بومی‌سازی شد اما به دلیل نبود معلم در جنوب استان، دانشجویانی که بومی استانی و متعهد به خدمت شده‌اند می‌بایست به جنوب استان رفته و آنجا خدمت کنند. در بحث انتقالی معلمان از جنوب استان به انار نیز کمیته برنامه‌ریزی در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد و انتقال یافتن معلمان بر اساس امتیازی است که دارند. در واقع اولویت انتقال با معلمانی است که از سابقه کار و تجربه بیشتری برخوردار هستند.»

از رئیس آموزش و پرورش انار پرسدیم: «در خصوص وضعیت آموزشی نیز دانش‌آموزان معتقدند برخی معلمان غیر بومی از سطح علمی خوبی برخوردار نیستند آیا این انتقاد را می‌پذیرید؟»

حسین ناجی در پاسخ گفت: «به نظر من معلمین غیر بومی از علم کافی برخوردار هستند و اگر آن‌ها نمی‌توانند علم خود را به خوبی انتقال دهند دلایل مختلف دارد که یکی از این دلایل، خستگی ناشی از مسافتی است که معلمان طی می‌کنند.»

مصاحبه: بهاره علیرضایی، عضو تحریریه انارپرس

ثبت دیدگاه