• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

رانندگی در انار؛ پرداخت عوارض در امین‌شهر

  • 14 شهریور 1395 - 19:48
رانندگی در انار؛ پرداخت عوارض در  امین‌شهر

شاید برخی این تصور را داشته باشند که پرداخت عوارض خودرو به شهرداری «پول زور» باشد اما در واقع این تصور کاملا اشتباه است.

شهرداری‌ها بر خلاف تصور برخی افراد، از جمله ارگان‌هایی هستند که بودجه‌ای از سوی دولت دریافت نمی‌کنند و باید به صورت خودگردان شهر را اداره نمایند.

اگر می‌بینید برخی شهرها از نظر شهرسازی مانند خیابان و… امکانات رفاهی مانند پارک، توسعه یافته هستند، معنایش این است که شهروندان آن شهر، پرداخت عوارض را «پول زور» نمی‌دانند و با پرداخت آن، به کمک شهرداری می‌آیند تا شهری زیبا و توسعه‌یافته داشته باشند.

شهر انار نیز از این قاعده، مستثنا نیست و بدون پرداخت به موقع عوارض، قطعا شهرداری در کار خدمت‌رسانی و فعالیت‌های عمرانی دچار مشکل جدی می‌شود.

برخی از شهروندان با اینکه ساکن انار هستند و در خیابان‌های انار رانندگی می‌کنند اما به جای پرداخت عوارض به شهرداری انار، عوارض خود را به شهرداری امین‌شهر می‌پردازند. دلیل‌شان هم این است که شهرداری امین‌شهر، عوارض را ارزان‌تر محاسبه می‌کند. در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:

۱- واقعا منصفانه نیست فردی ساکن انار باشد و به جای پرداخت عوارض به شهرداری انار برای کمک به توسعه شهر، عوارض را در امین‌شهر بپردازد. این به دور از مسئولیت شهروندی است. زمانی که ما چنین رفتاری داشته باشیم چه انتظاری می‌توانیم از شهرداری داشته باشیم؟

۲- شهرداری امین‌شهر نرخ عوارض را کمتر محاسبه نمی‌کند بلکه به دلیل عدم کامپیوتری بودن سیستم عوارض در این شهرداری، به عوارض پرداخت‌نشده در سال‌های پیشین دسترسی ندارد و به همین دلیل صرفا عوارض سال دریافت می‌شود که این خود یک مشکل جدی در پایمال شدن حق و حقوق شهرداری انار است.

۳- شهرداری امین‌شهر با علم به این مشکل، باید همراهی لازم را با شهرداری انار در عدم دریافت عوارض خودروهای انار داشته باشد.

۴- حدود پنج هزار خودرو در شهر انار وجود دارد که بدون شک پرداخت عوارض آن‌ها کمک بزرگی به خدمت‌رسانی شهرداری خواهد بود. امید است که اندکی خود را در برابر شهر مسئول بدانیم.

 

ثبت دیدگاه