• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

دکتر ایمان انارکی محمدی، متخصص رادیولوژی: باعث افتخارم است که به مردم شهرم خدمت کنم

  • 09 آبان 1400 - 21:17
دکتر ایمان انارکی محمدی، متخصص رادیولوژی: باعث افتخارم است که به مردم شهرم خدمت کنم

بهاره علیرضایی: دکتر ایمان انارکی محمدی، یکی از فرهیختگان اناری و متخصص رادیولوژی در مشهد است. وی در گفت‌وگویی با انارپرس با توجه به مشکل بخش سونوگرافی و تصویربرداری پزشکی در انار گفت که باعث افتخارش است تا بتواند به شهرش برگردد و به مردم خدمت کند.

متن مصاحبه انارپرس با دکتر ایمان انارکی محمدی به شرح زیر است:

* آقای انارکی محمدی شما زمانی که در انار بودید، در چه مدارسی تحصیل کرده‌اید؟
دوره دبستان را در مدرسه شهید ارجمندی گذراندم و مقطع راهنمایی را نیز در مدرسه شهید صدوقی طی کرده و دبیرستان نیز در مدرسه شهیدان قدیری و انارکی به تحصیل پرداختم.

* به نظر شما سطح آموزش در مدارس انار از گذشته تا به امروز چه تغییر و پیشرفتی داشته است؟
خب در زمان ما امکاناتی که الان هست مانند موسسات مختلف وجود نداشت و معلمان ما نیز اکثرا غیر بومی و تازه کار بودند و علاقه‌ای به آموزش نداشتند و بیشتر به فکر گذراندن طرح خود و بازگشت به شهرشان بودند اما معلمان بومی ما مانند آقای قنادزاده، آقای عالم‌زاده، آقای پورشریفی، آقای سلیمانی و….از سطح بسیار بالایی برخوردار بودند که جا دارد کمال تشکر و قدردانی را از آن ها داشته باشم.

*شما چه سالی وارد دانشگاه شدید و رشته تحصیلی شما چیست؟
من در سال ۱۳۷۸ وارد دانشگاه شده و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی، برای دریافت تخصص خود در رشته رادیولوژی ادامه تحصیل داده و در حال حاضر تقریبا فارغ التحصیل شده‌ام.

*آقای انارکی محمدی متاسفانه بیمارستان انار از نبود سونوگرافی رنج می‌برد، نظر شما در این خصوص چیست؟
از این بابت متاسفم که سونوگرافی در انار فعال نیست و مردم دچار مشکل شده‌اند خصوصا اینکه سونوگرافی و رادیولوژی یک ابزار سنجشی است و تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها وابسته به سونوگرافی و تصویربرداری است. بنده طی صحبتی که با خانم دکتر گنجی داشتم متوجه شدم دستگاه سونوگرافی بسیار با کیفیت و پیشرفته‌ای در انار وجود دارد و تنها مشکل موجود نبود نیروی انسانی و متخصص مربوطه است. حتی اخیرا شنیده‌ام یکی از خیرین می‌خواهند در خصوص راه‌اندازی «سی تی اسکن» برای بیمارستان انار اقدام کنند و گفته‌اند که اگر دستگاهش را به انار بدهند او ساختمانش را احداث خواهد کرد.

*با توجه به اینکه تخصص شما رادیولوژی است و بیمارستان انار هم در زمینه تخصص شما با نبود متخصص و نیروی انسانی مواجه است، آیا این امکان وجود دارد که شما به شهر خود بیایید و از تخصص خود در انار استفاده کنید و اینجا فعالیت داشته باشید؟
باعث افتخار و مایه مباهات من است که به شهر خود بیایم و به مردم شهرم خدمت کنم و مسلما آرزوی هر کسی است که پس از این همه تلاش قدمی برای مردم شهرش بردارد و مشکل‌شان را حل کند اما همه پس از فارغ‌التحصیل شدن باید یک طرح دوساله را برای وزارت بهداشت بگذرانند که من هنوز این طرح دوساله را نگذرانده‌ام. حتی اگر در دوران تحصیلم شرایط برایم فراهم بود تمایل داشتم با بیمارستان انار همکاری لازم را داشته باشم اما متاسفانه به دلیل مسافت زیاد و مشغله کاری و درسی امکان این مهم برایم فراهم نبود.

ثبت دیدگاه