• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

دو تن مواد غذایی فاسد در انار معدوم شد

  • 16 مرداد 1395 - 13:37
دو تن مواد غذایی فاسد در انار معدوم شد

دو تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف‌گذشته در انار معدوم شد و ۱۵ مرکز فروش مواد غذایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار، نزدیک به دو تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته جمع آوری شده حاصل تلاش بازرسین بهداشتی واحد سلامت محیط و کار مرکز شهید باهنر انار از ابتدای سال تاکنون معدوم گردید.

در همین رابطه مهندس هادوی، مسئول واحد سلامت محیط و کار مرکز شهید باهنر در خصوص صحت و سلامت مواد غذایی بسته بندی شده گفت: طبق قانون، عرضه و فروش مواد غذایی بسته بندی شده فاقد مشخصات بهداشتی ممنوع است.

وی افزود: دارا بودن مشخصات مواد غذایی بسته بندی شده نشان دهنده نظارت مسئولین بهداشتی در تهیه و توزیع آن مواد غذایی است و اطمینان ما را در مصرف مواد غذایی بالا می برد. بنابراین در هنگام خرید مواد غذایی باید  به شش فاکتور مهم «نام تجاری محصول، تاریخ تولید و انقضاء، کد بهداشت یا پروانه ساخت، نام و نشانی واحد تولیدی، شرایط نگهداری و ترکیبات تشکیل دهنده» توجه کرد.

مهندس هادوی گفت: «مواد غذایی بسته بندی شده خارجی نیز بایستی دارای برچسب فارسی و شماره مجوز ورود باشند  در غیر این صورت قاچاق و غیر مجاز هستند. بنابراین هر ماده غذایی که یکی از فاکتورهای ذکرشده را نداشته باشد از درجه اعتبار ساقط و کیفیت آن از نظر بهداشتی مورد تائید نیست.»

وی افزود: «انتظار می‌رود افراد هنگام خرید محصولات غذایی حتی الامکان مواد غذایی بسته بندی شده را انتخاب نمایند.«

مسئول واحد سلامت محیط و کار مرکز شهید باهنر انار گفت: «یکی از دلایل مهم مسمویت ها عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی حساس است. برای مثال انواع سس باید در دمای یخچال، چیپس و پفک دور از نور آفتاب، مواد گوشتی در فریزر، سوسیس و کالباس در یخچال نگه داری شود ضمن آنکه آب معدنی نیز نمی بایست به صورت یخ زده استفاده شود که متاسفانه بعضی از واحد های صنفی شرایط نگهداری را رعایت نکرده و که در همین راستا ۱۵ صنف متخلف به مراجع قضایی ارجاع و طبق قانون با آنها برخورد شده است.»

مهندس هادوی افزود: «همشهریان عزیز دقت داشته باشند اگر شرایط نگهداری و شش فاکتور ذکر شده بر روی بسته بندی مواد غذایی رعایت نگردیده از خرید آن محصول به شدت پرهیز کنند.»

وی در پایان با بیان اینکه کار نظارت از سوی کارشناسان بهداشت محیط به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود، گفت: «شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهر می توانند از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت رسیدگی مطلوب صورت گیرد.»

DSC05654 DSC02340 DSC02341 DSC02342

ثبت دیدگاه