• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

لزوم برخورد اداره منابع آب انار با استفاده غیرقانونی از چاه جهاد نصر و چاه مجتمع دامداری

  • 12 مرداد 1395 - 20:05
لزوم برخورد اداره منابع آب انار با استفاده غیرقانونی از چاه جهاد نصر و چاه مجتمع دامداری

شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان چند سال قبل با احداث یک چاه در حریم آب آشامیدنی انار برای استفاده شرکت جهاد نصر جهت جاده‌سازی موافقت کرده اما شواهد نشان می‌دهد که از این چاه استفاده‌های دیگری هم می‌شود.

با توجه به اینکه این چاه در حریم آب آشامیدنی انار قرار دارد، امید است که اداره مدیریت منابع آب این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد تا آب این چاه در موارد غیرقانونی استفاده نشود.

افزون بر این چاه مجتمع دامداری انار نیز صرفا برای پرورش دام است اما چند سالی است که برخی افراد به طور غیرقانونی از آب این چاه برای ایجاد «باغ‌شهر» استفاده می‌کنند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که وضعیت منابع آبی دشت انار بحرانی است.

این عادلانه و قانونی نیست که برخی افراد به اسم پرورش دام از تسهیلات جهاد کشاورزی استفاده کرده باشند اما به جای پرورش دام، اقدام به ساخت باغ و ویلا کنند و آب را در این شرایط بحرانی صرفا توسعه فضای سبز کنند.

شاید برخی از این افراد که اقدام به ایجاد باغ‌شهر کرده باشند، دارای نفوذ و قدرت باشند اما بدون شک به این دلیل نباید از برخورد با آن‌ها خودداری کرد.

تردیدی نیست که اگر نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی از این ماجرا مطلع شوند و در این قضیه ورود پیدا کنند، تبعات آن دامن‌گیر مسئولانی که با این اقدامات غیرقانونی برخورد نکرده‌اند، نیز خواهد شد.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه